تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۹۲۲
تعداد بازدید: ۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از ایجاد خط تولید ناو موشک انداز کلاس سینا به طور گسترده خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، امیر دریادار امیر رستگاری اظهار داشت : نیروی دریایی یک نیروی راهبردی است، چرا که می‌تواند از منابع و منافع خود در ورای آب‌های سرزمینی دفاع و حراست کند.
رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود : امروز ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در هزاران کیلومتر دورتر از سواحل کشورمان از خطوط کشتیرانی و کشتی‌هایی که در حال جابه‌جایی منافع  کشورمان هستند، حراست می‌کنند و ناوهای ما در خلیج عدن، سواحل آفریقای جنوبی و اقیانوس اطلس در حال انجام ماموریت و حراست از خطوط مواصلاتی هستند.
دریادار رستگاری در تبیین نیروی راهبردی گفت : اساسا نیرویی که می‌تواند در فرای مرزهای خود عمل کند و اراده یک کشور را در فرای مرزهای خود پیاده کند، یک نیروی راهبردی محسوب می‌شود و امروز نیروی دریایی ما یک چنین نیرویی است و همانطوری که فرماندهی معظم کل قوا فرمودند این نیرو یک نیروی بین المللی است، چرا که در آبراه‌های بین المللی قرار داشته و با دیگر کشورها ارتباط دارد. همچنین یک نیروی سیاسی است چون می‌تواند اعمال حاکمیت سیاسی کند و یک نیروی نظامی نیز است چون می‌تواند بستر امنیت را در منطقه‌ای که حضور دارد ایجاد کند. این‌ها همه از شاخصه‌های یک نیروی راهبردی است.
وی ادامه داد : حضور در دریا و زندگی در تلاطم طوفان‌های سهمگین و شرایط سخت بر روی شناورها و زیردریایی‌ها کار بسیار دشواری است که همانطور که امروز می‌بینید، عزیزان در نداجا این سختی‌ها را به جان و دل خریده و با نشاط کار خود را انجام می‌دهند و با اخلاص و تعهد مشغول به انجام ماموریت هستند.
رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع عنوان کرد : نیروی دریایی، نیروی تجهیزات محور است و برای اینکه بتواند تجهیزات مورد نیاز را به کار بگیرد، کارکنان آن باید آموزش‌های زیادی را سپری کنند زیرا همه سیستم‌ها و تجهیزات از یک پیچیدگی و فناوری بسیار بالایی برخوردار هستند و اگر ما تجهیزات را به دو قسمت تقسیم کنیم، تجهیزات نظامی از فناوری بالاتری برخوردارند و در بین حوزه‌های نظامی، تجهیزات دریایی از پیچیدگی خاصی برخوردار هستند که آن را با دیگر نیروها متمایز می‌کند.
وی تصریح کرد : وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتخار دارد که انواع ناوهای موشک انداز، ناوشکن‌ها، زیردریایی‌ها، شناورهای تندرو و شناورهای اثرسطحی را تولید کند و امروز همانطور که مشاهده می‌کنیم ناوشکن جماران توسط نیروی دریایی ارتش و ناوشکن دماوند توسط صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته می‌شود.
دریادار رستگاری از تولید گسترده انواع ناوهای موشک انداز کلاس سینا که این موشک‌ها از سرعت بسیار بالایی برخوردار هستند، خبرداد و افزود : خط تولید ناو موشک انداز سینا ایجاد شده و تعداد زیادی از این ناوها در حال تولیدند.
وی همچنین از مراحل ساخت زیردریایی‌های کلاس سبک و سنگین خبر داد و گفت : به زودی زیردریایی فاتح تحویل نیروی دریایی خواهد شد.
رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در پایان گفت : امروز وزارت دفاع به توانمندی ساخت و تولید شناورهای رزمی تندرو با سرعت بالای 70 گره دریایی یعنی چیزی بیش از 130 کیلومتر در ساعت رسیده است و این شناور قادر به حمل موشک و حرکت سریع در دریا بوده و می‌تواند در کسری از ثانیه شناورهای مهاجم را مورد انهدام قرار دهد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: