تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۹۲۷
تعداد بازدید: ۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
مدیرعامل شرکت سپهر رزموند : صنعت دریایی کشور در چرخه باطلی افتاده است، در حالیکه کشورهایی چون چین تا 30 سال قبل هیچ جایگاه در صنعت دریایی نداشتند، اما امروز در سطح جهان حرفی برای گفتن دارند؛ ما فقط نشسته‏ ایم و از هم انتقاد می‏کنیم و نهایتا هم به جایی نمی‏رسیم.
به گزارش مارین نیوز، قاسم گل نژاد از مدیران باسابقه صنایع دریایی در گفتگو با خبرنگار مارین نیوز در خصوص سفارش ساخت کشتی به کشور کره با اشاره به اینکه صنعت کشتی سازی یکی از صنایع اشتغالزا است که می تواند بیش از صد صنعت جنبی را فعال کند، گفت : صنعت دریایی کشور در چرخه باطلی افتاده است، در حالیکه کشورهایی چون چین تا 30 سال قبل هیچ جایگاه در صنعت دریایی نداشتند، اما امروز در سطح جهان حرفی برای گفتن دارند؛ ما فقط نشسته‏ ایم و از هم انتقاد می‏کنیم و نهایتا هم به جایی نمی‏رسیم. کدام کشور در دنیا یک شبه راه صد ساله را طی کرده است ؟ 
مدیرعامل شرکت سپهر رزموند درباره انتقاد و نارضایتی کارفرمایان از تأخیر پروژه ‏های ساخت کشتی با بیان اینکه «عوامل مختلفی در تأخیر پروژه‏ ها نقش داشته است»، توضیح داد : تولیدگر و صنعتگر چون در خط مقدم جبهه قرار دارند، همه مسایل و مشکلات در عملکرد آنها ظهور و بروز می‏یابد و کسی به عقبه‏ های مشکلات مالی، گمرکی، بانکی و پولی آن توجهی ندارد.
این مدیر با سابقه صنایع دریایی با اشاره به پتانسیل بالایی که در صدرا و ایزوایکو وجود دارد، گفت : مشکل اصلی در تاخیر پروژ های تامین مالی است. صندوق حمایت از صنایع دریایی نقش ویزه ای در این راستا دارد و می‏تواند همانند بانک‏های کره جنوبی، در صورت عقد قرارداد شرکت‏ های داخلی با کارفرمایان نیازمند به کشتی، در صورت پرداخت 15 درصد از طرف کارفرمایان الباقی را به سازندگان صنایع دریایی وام بدهد و پس از تحویل کشتی، سرمایه‏ گذاری انجام‏ شده را با بهره مناسب از کارفرمایان اخذ کند.
گل ‏نژاد افزود : توسعه کشور هزیه‏ هایی دارد و همه باید مسؤولیت آن را بپذیرند؛ همانطور که در سطح کلان نباید انتظار داشت همه مشکلات کشور را 20 نفر در هیأت دولت حل کنند، در حوزه کارفرمای و پیمانکاری هم نباید همه چیز را متوجه پیمانکار کرد.
وی با بیان اینکه «در صنعت دریایی صرفا مسأله سودآوری مطرح نیست بلکه اشتغالزایی و تأثیرات توسعه ‏ای آن نیز باید دیده شود»، گفت: اگر مسأله اصلی که کار، صنعت و تولید است، شکل بگیرد؛ سایر مسایل قابل رفع خواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: