تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۹۳۵
تعداد بازدید: ۱۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
با توجه به عدم وجود شناور كابل گذار داخلی و واگذاری این نوع عملیات به شركتهای خارجی و در راستای بومی سازی این تكنولوژی، شرکت دانش بنیان صنایع فرا ساحل ( صف) اقدام به طراحی و ساخت شناور كابل گذار و لوله گذار PCLV75 کرده است.
به گزارش مارین نیوز، فرشید سید حسینی مدیر عامل شرکت صنایع فرا ساحل (صف) با بیان اینکه طراحی و ساخت شناور کابل گذار و لوله گذار و آغاز عملیات کابل گذاری برای نخستین بار در کشور بومی سازی شده است بیان کرد:  این شرکت با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ریاست جمهوری، بعنوان شناور دو منظوره كابل گذاری و لوله گذاری، برای اولین بار به صورت صد در صد تكنو لوژی بومی در ایران ساخته شده است كه كاربرد آن كابل گذاری و لوله گذاری در بستر دریا است. 
سید‌حسینی افزود : این شناور 75متری در اولین گام اجرای خطوط لوله میدان نفتی بهرگانسر را به انجام رسانیده و جهت كابل گذاری در میدان رسالت و رشادت نیز خود را تجهیز می  کند. 
مدیر عامل شرکت صنایع فراساحل (صف) با اشاره به اینکه شرکت صنایع دریافن قشم (صدف) یکی از زیر مجموعه‌های شرکت صنایع فراساحل (صف)، وظیفه اجرای عملیات خط لوله زیر دریایی بین چاه‌های اقماری میدان نفتی بهرگانسر را به عهده گرفت، که با توجه به موقعیت ویژه و عمق کم آب در این منطقه توانست حدود 10 کیلومتر خط لوله و اتصالات مربوط را اجرا نماید و در بالاترین فشار ممکن حدود 300bar، تست و به کارفرما تحویل نماید.
سید‌حسینی با بیان اینکه در برهه ای از زمان با توجه به تحریم های ناعادلانه علیه ایران این خطوط توانستند روزانه میزان 5500 بشکه نفت افزایش برداشت را فراهم نمایند که موجب اخذ رضایت نامه از کارفرما شده است. هم چنین با لوله گذاری بین سکوهای نفت می توان از این خطوط لوله حدود 25 الی 40 سال جهت انتقال نفت استفاده کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: