تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۹۴۵
تعداد بازدید: ۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
در حال حاضر شمارش معكوس برای ارسال گاز سكوی فاز 21 به پالایشگاه فازهای 20 و 21 آغاز شده است و با اعلام آمادگی پالایشگاه مبنی بر دریافت گاز این فاز؛ چاه های سكوی فاز 21 یك به یك باز خواهند شد.
به گزارش مارین نیوز، هم اكنون عملیات استارت آپ این سكو با موفقیت در دست اجراست و با اعلام آمادگی پالایشگاه خشكی فازهای یاد شده؛ هر 11 حلقه چاه این میدان یك به یك باز خواهند شد.
لازم به ذكر است؛ از زمان گشوده شدن نخستین حلقه چاه این سكو؛ دو روز به طول خواهد انجامید تا تولید این سكو به میزان كامل یك میلیارد فوت مكعب در روز برسد.
به گفته مهندس مطلب افشاری، مدیر پروژه فراساحل فازهای 20 و 21 پارس جنوبی در شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران؛ اجرای عملیات راه اندازی تا بهره برداری سكوی فاز 21 این میدان مشترك، در مدت 87 روز كاری به انجام رسید، این در حالی است كه بر اساس تعهد این شركت (IOEC ) به كارفرما قرار بود این سكو در مدت 110 روز كاری به بهره برداری برسد.
گفتنی است؛ عملیات هوك آپ و راه اندازی سكوی فاز 20 این میدان مشترك نیز هم اكنون با روند مناسبی در دست اجراست. سكوی فاز 20 در تاریخ 22 آبان با كسب ركورد كم نظیر یك ساعت و نیم زمان نصب بر روی پایه خود در خلیج همیشگی فارس قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی این شرکت، طرح توسعه فازهای 20 و 21 توسعه میدان پارس جنوبی به منظور افزایش تولید از مخزن پارس جنوبی به حجم روزانه 6/56 میلیون مترمكعب گاز ترش در سال 89 به كنسرسیومی با مشاركت تاسیسات دریایی و اویك واگذار شده است كه اجرای این دو فاز همچنان ادامه دارد. طرح توسعه این دو فاز با به كارگیری پیمانكاران و سازندگان داخلی به صورت EPC اجرا می شود.
شركت تاسیسات دریایی به عنوان پیمانكار دریایی این فازها اجرای این قرارداد را به ارزش 724 میلیون دلار برعهده دارد كه بخش های ساخت دو سكوی دریایی در كل شامل 22 حلقه چاه در فاصله 105 كیلومتری ساحل عسلویه، ‌دو رشته خط لوله 32 اینچ دریایی انتقال گاز و دو خط لوله 4 اینچ محلول گلایكول و سایر تاسیسات جانبی را شامل می‌شود.
هدف از توسعه فاز 20 و 21 پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین و تصفیه ‌شده برای تامین نیاز مصارف داخلی، تولید روزانه 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و تولید سالانه یک میلیون و 50 تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: