تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۹۵۵
تعداد بازدید: ۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی می‌خواهد در مزایده‌ای بندر شهید رجایی را واگذار کند که لازم است وزارت راه برای جلوگیری از رانت بر این امر نظارت داشته باشد.

به گزارش مارین نیوز، علی‌اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس گفت: اهمیت نظارت بر وزارت راه و شهر سازی و زیر مجموعه‌های آن بعد از حادثه بر خورد دو قطار باید بیشتر از گذشته باشد.
وی افزود: در این حادثه اعلام شده که عامل انسانی نقش اصلی را در بروز فاجعه داشته به همین علت باید با نظارت بیشتر مانع از تکرار خطا در دستگاهها اجرایی این چنینی شد.
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جدای از راه‌آهن سازمان بنادر هم از زیرمجموعه‌های وزارت راه است که قصد دارد برای واگذاری بندر شهید رجایی که مهمترین بندر کشور است مزایده ای برگزار کند.
کریمی خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی کشور طی مزایده ترمینال دو بندر شهید رجایی را به پیمانکاران واجد شرایط واگذار می کند. بر اساس اطلاعات واصله تعداد شرکتهایی که قابلیت‌های فنی برای حضور در این مزایده را داشته باشند کمتر از انگشتان دست است.
وی در پایان گفت: اما در برگزاری این مزایده‌ها شائبه‌هایی ایجاد شده است که آیا اسناد ارزیابی کیفی این مزایده بر اساس شرکت‌های موجود تنظیم شده است و نگرانی‌هایی از بابت ایجاد رانت در میان فعالان این حوزه شدت گرفته که بهتر است وزارت راه بر مزایده‌های این چنینی نظارت داشته باشد تا بار دیگر با خطای کارشناسی بستر رانت و فساد در واگذاری حق بهره‌برداری از این بنادر استراتژیک ایجاد نشود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: