تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۹۶۹
تعداد بازدید: ۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
هاورکرافت تنها وسیله نقلیه ای است که در حوادث رودخانه ای و برخی از سیل ها امکان تسهیل خدمات امداد و نجات را فراهم می سازد، عبور از برخی تالاب ها و مسیرهای صعب العبور که همواره چالش محیط بانان بوده نیز با استفاده از هاورکرافت به سادگی میسر می شود.
به گزارش مارین نیوز، رامین ملکی کهکی مدیر عامل شرکت دانش بنیان مهندسی طرح و ساخت دامون با بیا این که هاورکرافت یک وسیله نقلیه منحصر به فرد است بیان کرد : این وسیله براحتی بر روی آب های آرام و زمین های مسطح حرکت می کند. برف، یخ، آسفالت، آب، خاک و هر سطح نسبتا صاف قابل تصور دیگری برای هاورکرافت یک پیست به حساب می آید. این قابلیت حرکت هاورکرافت را به یکی از دستگاه‌های پراستفاده در زمینه‌های گوناگون تفریحی، ورزشی، امدادی، نظامی و ... تبدیل کرده است.
وی در ادامه افزود : هاورکرافت به عنوان یک وسیله نقلیه منحصر به فرد، قابلیت های حرکتی ویژه ای دارد. در حوادث رودخانه ای و برخی از سیل ها تنها وسیله نقلیه ای که امکان تسهیل خدمات امداد و نجات را فراهم میسازد، هاورکرافت است.
ملکی کهکی با اشاره به ساخت نمونه اولیه هاورکرافت بیان کرد : اولین نمونه این دستگاه در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم و به‌ منظور کاربردهای نظامی توسط متخصصین بریتانیایی ابداع شد. در سال‌های بعد و با اعمال تغییراتی بر روی ساختار آن در کاربردهای مختلفی نظیر حرکت در شرایط سخت، نظامی، امدادی و ورزشی مورد استفاده قرار گرفت.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان دریایی با اشاره به اینکه در حال حاضر به عنوان تنها تولید کننده هاورکرافت تفریحی مشغول به کار است بیان کرد: در حال حاضر هاورکرافت دو نفره D2 از محصولات این شرکت با بهره گیری از دانش بومی و تجهیزات موجود در بازار ایران آماده فروش می باشد. مزیت این هاورکرافت نسبت به نمونه های خارجی، قیمت بسیار مناسب، سهولت تعمیرات و نگهداری و خدمات پس از فروش در سراسر کشور است.
ملکی کهکی گفت: این شرکت با ظرفیت تولید 100 فروند هاورکرافت در سال اخیرا موفق به اخذ پروانه بهره برداری صنایع نوین از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران شده است.
این فعال حوزه فناوری با بیان اینکه هاورکرافت رانی یک تفریح متفاوت و مفرح بوده و کلوپ های هاورکرافت رانی در سراسر دنیا با استقبال زیادی روبرو هستند بیان کرد: این وسیله تولید شده از  کاربردهای زیاد و متنوع هاورکرافت، تفکر تاسیس شرکتی با این موضوع را ایجاد کرد، چرا که این دستگاه  عبور از برخی تالاب ها و مسیرهای صعب العبور که همواره چالش محیط بانان بوده سهل کرده است.
این فعال حوزه فناور دریایی رشته هاورکرافت رانی به ‌عنوان یک رشته‌ی پرطرفدار دارای فدراسیون جهانی معرفی کرد و گفت:  مسابقات جهانی رشته هاور کرافت هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود و به‌ طور گسترده در کاربردهای تفریحی، امدادی، نظامی و ... به‌عنوان دستگاهی برای حرکت در شرایط مختلف محیطی (روی آب، برف، یخ، چمن، آسفالت و ...) استفاده می‌شود.
وی در پایان ضمن تشکر از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حمایت و تولید این هاورکرافت ساخت داخل بیان کرد : ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی ریاست جمهوری با ایجاد زیرساخت های بسیار مناسب از جمله، کمک به کسب گواهینامه های استاندارد، ارائه تسهیلات، ایجاد زیرساخت های اطلاع رسانی به مشتریان خصوصی و دولتی و کمک به توانمندسازی درون شرکتی تا کنون نقش مهمی در پیشرفت این شرکت داشته است. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: