تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۹۸۳
تعداد بازدید: ۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
تندیس سیمین ششمین جشنواره مدیریت پروژه ایران بابت مدیریت پروژه خط لوله و SPM فاز ١٢ پارس جنوبی به عنوان پروژه برگزیده سال ٩٥ هیات داوران انجمن مدیریت پروژه ایران به شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران اهدا شد.
به گزارش مارین نیوز، شركت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی ایران به عنوان بزرگترین شركت فراساحلی كشور در بخش نفت و گاز در ششمین دوره جایزه ملی مدیریت پروژه حضور یافت و در اولین حضور، موفق به دریافت تندیس سیمین و گواهینامه سرآمدی مدیریت پروژه برای اجرای پروژه خطوط لوله دریایی و گوی شناور فاز 12پارس جنوبی گردید.


جایزه ملی مدیریت پروژه هر ساله توسط انجمن مدیریت پروژه ایران به نمایندگی از انجمن بین المللی مدیریت پروژه به منظور محقق نمودن اهداف زیر اعطاء می گردد :
  • تشویق و ترغیب تیم های پروژه برای انجام خودارزیابی و شناخت نقاط قوت و زمینه های بهبود
  • حمایت از مدیریت پروژه حرفه ای در راه رسیدن به عملكردی متعالی
  • ایجاد فضای رقابتی سالم میان تیم های پروژه
  • شناسایی نمونه های برتر مدیریت پروژه در كشور و معرفی آنها
  • دریافت گزارش بازخورد جامع از پروژه، نحوه مدیریت و نتایج آن توسط متقاضی
در این راستا در بهمن ماه 1394 پس از ارزیابی پروژه های در مرحله اختتام ، پروژه "خطوط لوله و گوی شناور فاز 12 پارس جنوبی" به عنوان پروژه نامزد برای اخذ جایزه ملی مدیریت پروژه انتخاب و به انجمن مدیریت پروژه ایران معرفی گردید. فرآیند نگارش اظهارنامه مطابق با مدل تعالی پروژه (PEM) توسط تیم PMO و همكاران بخش تضمین كیفیت از بهمن‌ماه 94 آغاز و طی مدت زمان حدودا 2 ماه تا پایان فرودین سال جاری به اتمام رسید و پس از بررسی اولیه مطابق رویه انجمن مدیریت پروژه در فرایند اعطای جایزه ، در مرحله اول تیم ارزیابان شامل 6 نفر (یك نفر سرارزیاب و پنج نفر ارزیاب) مطابق با معیارهای مدل جهانی تعالی پروژه، اقدام به بررسی و امتیاز دهی اظهار نامه مذكور نمودند ودر مرحله دوم از فرایند مذكور، تیم ارزیابان در روزهای 20 و 21 مرداد ماه سال جاری برای صحه گذاری مطالب مندرج در اظهارنامه و تعیین امتیاز نهایی در دفتر تهران، شناور لوله گذار سی مستر و گوی شناور فاز 12 به عنوان مرحله نهایی فرایند ارزیابی (بازدید از سایت) حضور یافتند. در ادامه مطابق اعلام سر ارزیاب انجمن مدیریت پروژه و هماهنگی های صورت گرفته با همكاران مرتبط، آخرین مرحله سایت ویزیت در مورخ 27 مرداد با همكاری مدیر یاردهای خرمشهر و واحد HSE برگزار و فرایند ارزیابی پروژه خطوط لوله و گوی شناور فاز 12در جایزه ملی مدیریت پروژه بدین ترتیب خاتمه یافت.
نتایج ارزیابی ها و امتیاز نهایی هیأت داوران مطابق روال سالهای گذشته در جشن ملی مدیریت پروژه ( 29آذر ماه ) طی مراسمی در مركز همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی اعلام گردید. مطابق بیانیه هیأت داوران، شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی در اجرای پروژه خطوط لوله دریایی و گوی شناور فاز 12پارس جنوبی شایسته دریافت تندیس سیمین و گواهینامه سرآمدی پروژه می باشد و این جایزه به مدیریت محترم عامل اهداء گردید. دریافت این جایزه در حالی صورت می گیرد كه شركت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی برای اولین بار در این رقابت حضور یافته و با توجه به تجارب ارزیابان و هیأت داوران در كنار دقت و جامعیت مدل PEM موفقیت حاصل شده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
گفتنی است، ارزیابی های کمیته جوایز ملی انجمن مدیریت پروژه ایران که به عنوان نماینده انجمن بین المللی مدیریت پروژه در کشور شناخته می شود، همانند ارزیابی انجمن جهانی مدیریت پروژه براساس مدل تعالی پروژه صورت گرفته است؛ الگویی که با استفاده از معیارهای نه گانه اهداف پروژه، راهبری پروژه در ابعاد و لایه های مختلف ارکان اجرایی، دست اندرکاران و کارکنان، نحوه گزینش و حرفه‌یی بودن تیم پروژه، آموزش حین کار و نتایج حاصل از عملکرد کارکنان، بحث تامین به موقع و مناسب منابع، چگونگی تعریف فرآیند ها، نحوه تامین منافع ذینفعان و نتایج حاصل از اجرای این پروژه ها به ارزیابی و مقایسه پروژه های برتر کشور پرداخته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: