تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۲۹۹۹
تعداد بازدید: ۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
یکصد و نود و دومین شورای‌عالی هماهنگی ترابری با دستورکار رسیدگی به برآورد تقاضای کالاهای دریابرد و روابط حمل و نقلی بین ایران و ترکیه با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
به گزارش مارین نیوز، یكصد و نود و دومین نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری كشور به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، و حضور مهرداد تقی‌زاده معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مشاركت سایر اعضا برگزار شد.
آخوندی در این جلسه ضمن تأکید بر اهمیت توسعه اقتصاد دریا محور در کشور بیان کرد: ما باید به این مسئله توجه داشته باشیم که جنس بنادر از نوع بین‌المللی است، بنابراین ما باید امکان جذب سرمایه بین‌المللی را فراهم کنیم. قطعا بندر یک منطقه محلی نبوده و برای آنکه اقتصاد دریا محور به وجود آید باید به این مسئله توجه کرد.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه اضافه کرد: درحال حاضر مهمترین مسئله ما در بخش دریایی توجه به پس‌کرانه و توسعه صنایعی است که در پشت آن وجود دارد. بازخوانی توسعه پس‌کرانه‌ها با دریا نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: بندر ابزاری برای توسعه کرانه و شهر و صنعت مربوط به آن است که خود بیانگر رویکردی متفاوت است.
آخوندی با بیان این مطلب که ایجاد ارتباط جهت تولید در پس‌کرانه‌ها امری بسیار حائز اهمیت است گفت: اگر در حال حاضر سواحل کشور خالی است این به دلیل بحث حمل و نقل نیست بلکه نبود تولید در پس‌کرانه‌ها دلیل اصلی ان است، چراکه در زمان فعلی تنها در برخی کلان‌شهرها شاهد تولید هستیم. ما باید ببینیم که چگونه می‌توانیم در این مناطق تولیدی سازگار با حمل و نقل داشته باشیم.
وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: تولید در پس‌کرانه‌ها پیام اصلی این بحش بوده که قطعا باید در سیاست‌های اتخاذ شده در نظر گرفته شود.
براساس گزارش منتشر شده از سوی دبیرخانه شورایعالی هماهنگی ترابری، دستور کار یکصد و نود و دومین جلسه شورا نیز به شرح زیر تعیین شده بود:
  1. پیش‌نویس سیاست‌های كلی توسعه دریامحور مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید بر مبنای نكات و اصلاحات پیشنهادی اعضا، مراتب ویرایش، و برای طی مراحل مربوط به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود.
  2. بسته سیاستی روابط حمل‌ونقل با تركیه و راهكارهای پیشنهادی آن تشریح، و مقرر شد ضمن بازنگری آمار و ارقام گزارش، مراتب با مشاركت مقامات ارشد دستگاه‌های عضو در نشست فوق‌العاده كارگروه روان‌سازی و توسعه ترانزیت مورد بررسی بیشتر قرار گرفته و نهایی شود.
منبع : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: