تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۰۴
تعداد بازدید: ۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان گفت : با توجه به محدودیت ذخایر آبزیان در دریا و همچنین خطر انقراض برخی گونه ها در صورت صید بی رویه ، حرکت جامعه صیادی به سمت آبزی پروری و تولید گامی موثر است و شیلات در این زمینه صیادان را حمایت می کند.
به گزارش مارین نیوز، مسعود بارانی در بازدید از شرکت طرح (پرورش ماهی در قفس) توسعه نیکسا روستای گرزه شهرستان بندرلنگه افزود: امروز شاهد آن هستیم که صیادان استان از جمله صیادان روستای دوستکو منطقه غرب شهرستان قشم ، با سرمایه گذاری و مشارکت در توسعه آبزی پروری به خوبی طرح های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی می کنند.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان پرورش ماهی در قفس را یکی از مهم ترین پروژه های اقتصاد مقاومتی در استان هرمزگان دانست و بیان داشت: و اداره کل شیلات استان پیرو منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و سیاست های دولت یازدهم مبنی بر افزایش تولید و مشارکت جامعه صیادی در آبزی پروری در این زمینه پیشرو بوده است.
وی اظهار کرد: صنعت شیلات و آبزیان به ویژه صیادی از قدیمی ترین و موثرترین راه های درآمدی مردم هرمزگان بوده که امروز با توجه به کمبود منابع آبزیان در دریا و افزایش جمعیت پیش از آنکه چالشی در این حوزه به وجود بیاید در سال های اخیر، شیلات استان با نشست های توجیهی مستمر توانسته به خوبی گام های اولیه را در سوق دادن جامعه صیادی هرمزگان به سوی آبزی پروری بر دارد.
گفتنی است روسای ادرات شیلات شهرستان های هرمزگان و جمعی از مدیران تعاونی های صیادی و صیادان استان از شرکت طرح توسعه نیکسا روستای گرزه شهرستان بندرلنگه (پرورش ماهی در قفس)بازدید کردند.
طرح پرورش ماهی در قفس در بندرلنگه در مساحتی افزون بر پنج هکتار در ساحل و در فاصله سه مایلی در دریا با استفاده از پیشرفته ترین امکانات روز دنیا درحال فعالیت است که سهم مهمی در ایجاد اشتغال و تولید آبزیان در شهرستان بندرلنگه و استان و کشور خواهد داشت.
موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه ی خلیج فارس(سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.
داشتن حداقل فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی از جمله بنادر دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است.
بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع : ایرنا 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: