تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۰۹
تعداد بازدید: ۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
مدیر عامل شرکت دانش بنیان طرح آفرینان پاسارگاد : این شناورتفریحی مدرن با حمایت ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی در زمینه های گردشگری و حمل و نقل دریایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
به گزارش مارین نیوز، محمد توکلی مدیر عامل شرکت دانش بنیان طرح آفرینان پاسارگاد با اشاره به اینکه این شناور تفریحی به نسبت شناورهای دریایی سریعتر است و از طرفی هزینه های آن نسبت به هواپیما  مقرون به صرفه تر است گفت : یك شناور اثر سطحی را می توان وسیله نقلیه دریایی دانست كه روی سطح آب و با فاصله كمی نسبت به آن پرواز می كند و می تواند به سرعت هایی بالاتر از 90 گره دریایی در حدود 18۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا كند. شناورهای تندرو رایج كه توانایی رسیدن به سرعت بالا را دارند، مصرف سوخت زیادی دارند. شاخص اصلی شناور اثر سطحی با از بین بردن درگ هیدرودینامیكی- نیروی درگ کل را به مینیمم كاهش می دهد. 
توکلی در ادامه افزود : این شناورتفریحی مدرن با حمایت ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی در زمینه های گردشگری و حمل و نقل دریایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 
این فعال حوزه فناوری با اشاره به طراحی و ساخت این شناور تفریحی مدرن گفت : در تكنولوژی این وسیله علاوه بر آن که یك بالشتك هوا بین بدنه و سطح آب ایجاد می شود تا میزان درگ هیدرودینامیكی را كاهش دهد از سطوح آیرودینامیکی نیز برای افزایش لیفت و کاهش درگ هیدرودینامیکی استفاده می شود. این امر بدین معنی است كه وقتی این شناور تفریحی مدرن با سرعت مناسب به سمت جلو حركت می كند، لیفت حاصل از اثر سطح و سطوح ایرودینامیکی منجر به جدا شدن این وسیله از سطح آب می شود.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان طرح آفرینان پاسارگاد با بیان اینکه طراحی و ساخت شناور تفریحی مدرن بر اساس استانداردهای بین المللی است گفت : این شناورتفریحی مدرن به منظور توسعه در بخش گردشگری شروع به کار خواهد کرد که در این مسیر از حمایت های ستاد توسعه فناوری صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی بی بهره نبودیم. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: