تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۱۱
تعداد بازدید: ۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
مجری طرح توسعه فازهای ١٧و ١٨ پارس جنوبی از نصب آخرین عرشه این فازها با وزن دو هزار و ٣٠٠ تن، خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، حسن بویری با اعلام این خبر افزود : این عرشه از ماه گذشته، آمادگی کامل به منظور نصب را داشت، اما به دلیل شرایط ناپایدار جوی و اهمیت رعایت الزامات ایمنی و توجه شاخص های استاندارد سازی مراحل لیفت و نصب، به محض دریافت گزارش وضعیت پایدار دریا و سرعت و جهت باد، این عملیات بامداد امروز (یکشنبه 5 دی ماه) انجام گرفت.
مجری طرح توسعه فازهای ١٧و١٨ پارس جنوبی افزود : نصب این عرشه با ظرفیت برداشت ٥٠٠ میلیون فوت مکعب معادل ١٤،٥ میلیون متر مکعب توسط شناور اچ ال 5000 شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) انجام گرفت.
وی، یادآور شد : عملیات بلند کردن از روی شناور و نصب این عرشه روی جکت (پایه سکو دریایی)، به دلیل زمان نصب، با چراغ های روشن صورت گرفت که در نوع خود متمایز است.
بویری با اشاره به آغاز فعالیت های هوک آپ (یکپارچه سازی چاه با سکو و اتصالات) و اتصالات سکوی ١٧بی در مورد زمان راه اندازی این سکو، گفت: سکوی B ١٧، تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد و فازهای ١٧و ١٨ در بخش فراساحل و پالایشگاه خشکی با ظرفیت طراحی شده به بهره برداری کامل خواهد رسید.
مجری فازهای ١٧و ١٨ پارس جنوبی، افزود : سکوی ١٧بی همچون دیگر سکوی اقماری این طرح (١٨بی) توسط متخصصان توانمند ایرانی در یارد صنعتی ایزوایکو در بندرعباس ساخته شده است.
شرکت نفت و گاز پارس به عنوان کارفرمای طرح های میدان مشترک پارس جنوبی به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران، بر اجرای این پروژه نظارت داشته است.
هم اکنون باتوجه به بهره برداری از سکوی اقماری B ١٨، مجموع تولیدات بخش فازهای ١٧و ١٨ پارس جنوبی به ٤٣ میلیون متر مکعب در روز رسیده است.
با بهره برداری از سکوی B ١٧، تولید گاز این فاز از حوزه فراساحل این فازها به ظرفیت اسمی خود خواهد رسید.
مجری فازهای ۱۷و ۱۸ در زمان بهره برداری از سکوی B ١٨ عنوان کرد : از آغاز راه اندازی مرحله ای این فازها تاکنون، حدود ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز، ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه میعانات گازی، ٢٦٠٠ هزار تن اتان و حدود ٣٠٠ هزار تن پروپان و بوتان تولید شده است.

منبع: روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: