تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۱۵
تعداد بازدید: ۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تنگستان گفت : توسعه صنایع دریایی و ساحلی از اولویت‌های شهرک صنعتی تنگستان است که در این زمینه به سرمایه‌گذاران این حوزه تسهیلات پرداخت میشود.
به گزارش مارین نیوز، آزاده محمدی بعدازظهر دیروزدر بازدید از شرکت‌هاى کشتى سازى و صنایع دریایى تنگستان اظهار داشت : این بازدید برای  آشنایى با مشکلات و هم‌اندیشى براى رفع کمبودها، گسترش فعالیت‌ها و جذب سرمایه گذارى در این بخش انجام می‌شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تنگستان با بیان اینکه محور توسعه در استان بوشهر و تنگستان  دریا و سواحل است تصریح کرد : بر این اساس از ظرفیت‌های ساحلی تنگستان  توسعه‌ صنایع دریایی، شناور سازی و طرح‌های مرتبط با دریا در اولویت است.
وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات صنایع دریایی تنگستان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود گفت: توسعه صنایع دریایی و ساحلی از اولویت‌های شهرک صنعتی تنگستان است که در این زمینه به سرمایه‌گذاران این حوزه تسهیلات پرداخت می‌شود.
محمدی با اشاره به اهمیت صنعت کشتی سازی گفت : سعی داریم از طریق بازدیدهای مستمر و آگاهی از مشکلات صاحبان این صنعت، برای رونق این بخش مهم گام برداریم.
وی با تأکید بر اینکه هر توسعه‌ای مبتنی بر منبع مالی و سرمایه‌ای است، اظهار داشت : باید منابع مالی بیشتری به شرکتهای کشتی سازی تزریق شود و بسترهای قانونی و حمایتی برای آن تعریف شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تنگستان با بیان اینکه پیگیر تسهیلات اعتباری برای متقاضیان ساخت شناورها  هستیم افزود: تلاش می‌شود تا مشکلات شرکتهای کشتی سازی پویاتر و گسترده‌تر از پیش به فعالیت خود در زمینه ساخت شناور و ایجاد اشتغال ادامه دهند و در صنایع دریایی درخشیده و نام تنگستان از آوازه بیشتری برخوردار شود.
محمدی، خاطر نشان کرد : قطعاً هر کمکی که از دست ما بر آید برای گسترش توسعه صنایع دریایی، به انجام می‌دهیم  و نتیجه این کار سبب افتخار منطقه و استان می‌شود.
وی با بیان اینکه توجه به حوزه دریایی در برنامه‏‌های توسعه یکی از اساسی‏‌ترین الزامات توسعه دریایی کشور است، گفت: کم توجهی به حوزه صنایع دریایی در پیش ‏نویس فعلی برنامه ششم می ‌تواند همچون گذشته سبب از دست رفتن فرصت‏‌های بسیار مهم این حوزه شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تنگستان، مدل‏سازی چگونگی حرکت به سمت توسعه فرابخشی دریایی و اتخاذ سیاست یکپارچه را یک اصل اساسی دانست.
وی در خصوص لزوم تحریک تقاضا برای رونق صنعت دریایی بیان کرد: در خصوص تحریک تقاضا باید اقدامات جدی انجام شود، تا رونق صنایع کشتی سازی را شاهد باشیم.
محمدی، به تبادلات تجاری ایران از طریق دریا اشاره کرد و گفت : 90 درصد صادرات و واردات و تبادلات تجاری ایران از طریق دریا و 60 درصد از کل ارزش تجارت ایران از مسیر دریا انجام می‌شود، لذا اهمیت ویژه به صنایع دریایی باید در اولویت ویژه ای قرار گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: