تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۱۷
تعداد بازدید: ۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
پژوهشگران کشور موفق به طراحی و ساخت شناورهایی برای پرورش ماهی در قفس شدند که از این شناور برای ارائه خدمات به قفس‌های ماهیگیری شیلات در دریای خزر کاربرد دارد.
به گزارش مارین نیوز، حسن ضیایی مجری این طرح، عنوان شناور ساخته شده را «شهید طرح‌چی» ذکر کرد و گفت : این شناور در گسترش و رونق صنعت پرورش ماهی نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت دانش بنیا فناوران سیراف با اشاره به نحوه ساخت شناورهای سنتی، یادآور شد: شناورهای سنتی کاربرد گسترده‌ای در صنعت حمل و نقل دریایی داشته و سهم وسیعی از این صنعت را در کشور دارند ولی در حال حاضر با توجه به اینکه طراحی و ساخت این شناور به صورت سنتی انجام می‌گیرد از این رو انواع مختلفی از آنها بدون بهینه سازی مناسب عرضه می‌شوند.
این محقق با تاکید بر ضرورت در نوسازی در این نوع از شناورهای، خاطر نشان کرد : شناورهای جایگزین باید از عملکرد و راندمان بهتری نسبت به شناورهای قبلی برخوردار باشند.
ضیایی، به جزئیات شناور ساخته شده اشاره کرد و گفت: این طرح کمک بسزایی به منظور گسترش و رونق صنعت پرورش ماهی در قفس می‌کند ضمن آنکه با اجرای این طرح کشور از لحاظ ساخت این نوع شناورها خودکفا شده است.
وی کاهش هزینه‌های مربوط به حوزه پرورش ماهی را از مزایای این شناور ذکر کرد و ادامه داد: این شناور در لیست محصولات دانش بنیان قرار گرفته است.
به گفته وی این شناور تحت کلاس موسسه رده بندی آسیا قرار گرفته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: