تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۲۱
تعداد بازدید: ۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
وزارت خدمات عمومی کویت اعلام کرد: جهت کمک برای بیرون کشاندن دو نفتکش عراق که از دهه 90 در مسیر کشتیرانی این بندر غرق شده اند به بغداد سفر خواهند کرد.
به گزارش مارین نیوز به نقل از روزنامه الرای، دو نفتکش ' عین زاله' و 'الرمیله' عراق که از دهه 90 میلادی در مسیر کشتیرانی بندر مبارک کویت غرق شده اند، دارای ته مانده ها نفتی و مواد مضر بوده و در طول سالیان گذشته آب های حوزه 'خور عبدالله' را آلوده کرده اند.
منبع آگاه کویتی در این باره گفت: سفر هیات وزارت مشاغل عمومی کویت به عراق جهت گفت و گو در مورد عملیات بیرون کشاندن این دو نفتکش خواهد بود. کویت پیش از این نیز از عزم خود برای کمک به بغداد برای خاموش کردن چاه های نفت موصل که به دست گروه ترورریستی داعش آتش گرفته است، خبر داده بود. 
منابع آگاه تاکید کردند براساس گفت و گو های مشترک بین دو کشور، کمک های کویت به بغداد، شامل تجهیزات و ابزار آلاتی خواهد بود که به بغداد در فرونشاندن آتش ناشی از چاه های نفت موصل کمک خواهد کرد. براساس گزارش این منابع، انتقال وسایل کمک رسانی و ابزار آلات کویت مشروط به درخواست طرف عراقی است.
منابع آگاه گفته اند که وسایل کمک رسانی کویت شامل پمپ ها و بلدوزرها و دیگر ابزاری است که در فرونشاندن آتش چاه های نفتی کویت در دهه 90 مورد استفاده قرار گرفته بود. ساخت این وسایل در کویت انجام گرفته و آتش نشان های عراقی برای به کار گرفتن آن آموزش دیده اند.
همچنین جبار اللعیبی وزیر نفت عراق قرار است، هفته جاری در صدر هیات بلندپایه به کویت سفر و در زمینه همکاری های نفتی دو کشور گفت وگو کند.
بر اساس این گزارش ،کویت سیاست توسعه همکاری های نفتی با عراق را در دستور کار قرار داده و احتمال می رود سرمایه گذاری هایش در میادین نفتی عراق را افزایش دهد.
وزارت نفت کویت با تاکید بر وجود فرصت های سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز عراق، از برنامه ریزی برای گسترش همکاری ها با بغداد در این زمینه خبر داده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: