تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۲۴
تعداد بازدید: ۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
مدیرکل شیلات هرمزگان از آغاز ذخیره سازی ماهی شانک در قفس های پرورش ماهیان دریایی در قشم و همچنین تولید بچه ماهی گونه بومی شانک زرد باله و هامور در ابعاد تجاری آغاز شد.
به گزارش مارین نیوز به نقل از شیلات هرمزگان، سید پرویز محبی با بیان اینکه حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری و سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی عامل اصلی و مهم این موفقیت بزرگ برای کشور و استان بوده است، گفت: با تلاش و ابتکار کارشناسان زبده داخلی،فن آوری بومی و با سرمایه گذاری بخش خصوصی  قفس های دریایی پرورش ماهی در جزیره قشم این موفقیت حاصل و به بهره برداری رسیده است.
مدیرکل شیلات هرمزگان در خصوص تولید بچه ماهی گونه بومی شانک زرد باله و هامور برای اولین بار در کشور به صورت تجاری نیز اظهار داشت : این بچه ماهی برای ادامه روند پرورش و رسیدن به اندازه تجاری در قفس های دریایی در شهرستان قشم ذخیره سازی شدند و هم اکنون این قفس ها در حال ذخیره سازی ماهی شانک که گونه بومی منطقه است هستند.
مدیر کل شیلات هرمزگان تصریح کرد: پیش بینی می شود طی یک ماه آینده چهار قفس به ظرفیت ۲۰۰تن از این نوع ماهی ذخیره سازی و تولید شود.
محبی با اشاره به اینکه صنعت آبزی پروری به سرعت رو به توسعه بوده و در آینده می تواندجایگزین مناسبی برای بهره برداری مستقیم از ذخایر طبیعی بشمار آید گفت: خوشبختانه استان هرمزگان در این زمینه پیشرو بوده و تاکنون گام های خوبی در این مسیر برداشته است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: