تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۳۴
تعداد بازدید: ۹۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با بیان اینکه اهمیت و جایگاه دریا در رشد و توسعه، در کشور ما مورد غفلت مسئولین و رسانه ملی واقع شده است، گفت : برگزاری جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" گامی مهم و ارزشمند جهت جلب توجه و رشد فرهنگ دریایی کشور است که باید بیشتر بدان پرداخت.
به گزارش مارین نیوز، محمد سعید سیف در جلسه جمع بندی و گزارش عملکرد دومین جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت با اشاره به برگزاری مناسب جشنواره گفت : جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت حرکتی ارزشمند و نقطه شروع توسعه فرهنگ دریایی در کشور به شمار میرود و تاثیر آن در آینده بسیار قابل ملاحظه خواهد بود، از آن جهت که بر خلاف کارهای متعدد قبلی که هیچ کدام فعال و ملموس نبودند، این جشنواره پویا و فعال برپا شد. اهمیت کارهای ترویجی در میان دانش آموزان و دانشجویان یکی از اثرگذارترین اقدامات در زمینه ترویج فرهنگ دریا در کشور است.  
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی گفت : دومین جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» این بار در دایره گسترده تری در بخش‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و شرکت‌های دانش بنیان دریایی برگزار گردید، ترویج مباحث مرتبط با دریا و توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره ملی «دریا مسیر پیشرفت» است که با این رویکرد شاهد آینده ای روشن در راستای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان خواهیم بود.
سیف در ادامه افزود : در برگزاری دوره دوم جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت ارگان های دریایی با برنامه های جامع وارد شدند تا جشنواره را در این دوره به بهترین شکل برپا کنند و همان طور که شاهد بودیم در تمام حوزه ها پیشرفت قابل توجهی به نسبت دوره نخست شاهد بودیم. 
وی در این جلسه با بیان اینکه با وجود اهمیت و جایگاه دریا در رشد و توسعه، در کشور ما مورد غفلت مسئولین و رسانه ملی واقع شده است بیان کرد : برگزاری جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" بسیار ارزشمند بوده و با وجود ایراداتی که برای آن وجود داشت، گامی مهم و ارزشمند جهت جلب توجه و رشد فرهنگ دریایی کشور است که باید بیشتر بدان پرداخت. 
به گزارش مارین نیوز، در این جلسه اعضای حاضر در جلسه که متشکل از نمایندگان ارگانهای دریایی و غیردریایی فعال در جشنواره بوده اند به ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات در خصوص بهبود عملکرد جشنواره پرداختند. همچنین با نظرات اعضای دبیرخانه، مصوب گردید با لحاظ کردن شرایط و اقدامات لازم، سومین دوره جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت" در مهرماه 96 برگزار شود. 

لازم به یادآوری است دومین دوره جشنواره ملی "دریا مسیر پیشرفت"  در تاریخ 17 الی 19 آبان 95 در تهران برگزار گردید. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Ukraine
|
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
0
2
با تشکر از استاد گرانقدر آقای دکتر سیف برای تلاش در زمینه فرهنگ سازی دریایی.
لطفا مقدمات لازم برای حضور مردم عادی ودانش آموزان و دانشجویان در مراسمات تحویل دهی کشتی ها را فراهم کنید تا تبدیل به یک فرهنگ عمومی شود. حضور نسل نوجوان وجوان در اینچنین مراسم هایی باعث رونق فرهنگ دریایی و ایجاد خودباوری خواهد شد.
ضمنا:
خواهشمندم در گزارشات منتشر شده نسبت جمعیت ساحل نشین به جمعیت کل ایران و نسبت اشتغال در مناطق ساحلی را در سنوات مختلف ذکر کرده و در گزارشات خود وارد نمایید. این نسبتها کمک میکند که بفهمیم ظرف 30 سال گذشته جهتگیری کشور "به سمت دریا" بود یا "از دریا" بوده!!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: