تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۵۰
تعداد بازدید: ۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
نخستین نرم افزار تخصصی نظارت بر آبهای ساحلی كشور و مدیریت عملیاتها از جمله مقابله با الودگی نفتی و نجات جان انسانها در دریا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی و ساخته شد.
به گزارش مارین نیوز، علی مهدوی مدیر عامل شركت افق آزاد قشم با بیان اینکه این نرم افزار تخصصی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی و ساخته شد، افزود : نرم افزار طراحی شده به نام نیکو سار قابلیت دارد تا نظارت كاملی را بر روی شناورهای متردد، از طریق سیستم های ماهواره ای و فرستاده های رادیویی داشته باشد، علاوه بر این نظارت بر سیستم آب و هوایی دریایی، جزر و مد، مناطق حساس زیست محیطی، وقوع الودگی نفتی و ... را به صورت زنده و از طریق سیستم های ماهواره ای با دقت بالا انجام میدهد و از سوی دیگر مجهز به سیستم های نرم افزاری جهت ردیابی نفرات، شناورها و لكه های نفتی بوده كه در نوع خود بی نظیر است. 
مهدوی در ادامه با بیان اینکه نرم افزار تخصصی نظارت بر آبهای ساحلی كشور برای نخستین بار در سطح بین المللی در حوزه دریا مطرح شده است گفت : این نرم افزار اولین نرم افزار در این سطح در حوزه بین المللی بوده كه در كشور آمریكا به ثبت رسیده و در بخش دریایی ناسا و برخی كشورهای صاحب صنعت دریایی  مورد تمجدید و حمایت قرار گرفته است. 
مدیر عامل شرکت دانش بنیان افق آزاد قشم گفت : نرم افزار طراحی شده به صادرات خارجی در حوزه دریایی و مشاوره دریایی به كشورهای صاحب صنعت دست یافته است.
این فعال حوزه فناوری با تاکید بر اهمیت این طرح حوزه بین المللی بیان کرد : پیشنهاد ما این است كه این نرم افزار به عنوان یك ابزار استراتژیك به منظور افزایش نفوذ سیاسی ایران در بین كشورها به صورت مجانی از طریق سازمان ملل و در راستای أهداف انسان دوستانه در كشورهای مختلف عربی، غربی، آفریقایی و آسیایی نصب ور راه اندازی شود. 
مهدوی در پایان افزود : با حمایت های برنامه ریزی شده از سوی مسئولین مقرر شده تا نرم افزار نیكوسار به صورت انسان دوستانه در اختیار كلیه سازمانها و ارگانهای داخلی و بالطبع آن در اختیار سازمان ملل قرار گیرد تا كشورهای ساحلی مورد استفاده قرار دهند وسبب افزایش وجهه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی گردد. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: