تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۵۱
تعداد بازدید: ۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
فلز شناور روی آب به نام کامپوزیت زمینه فلزی با همکاری ارتش آمریکا ساخته‌ و به نمایش گذاشته شده است. قرار است این فلز در صنعت کشتی سازی و حمل و نقل دریایی مورد استفاده قرار گیرد.
به گزارش مارین نیوز، این فلز آن‌قدر سبک است که می‌تواند روی آب شناور باقی بماند. قایقی ساخته‌شده با این ماده را تصور کنید. حالا فکر کنید که این قایق حتی بعد از دیدن صدمات فراوان هم غرق نشود، ارزش این فلز را درک خواهید کرد.
محققان امیدوارند که بتوان با آن بخش سوخت صنعت خودرو را نیز بهبود بخشید. چون این ماده علاوه بر سبک بودن در برابر حرارت نیز مقاوم است. چندین سال است که از فوم‌های سنتتیکی در این بخش استفاده می‌شوند، بااین‌وجود این اولین بار است که کامپوزیت‌های زمینه فلزی نسوز فوم سنتتیکی که سبک‌وزن هم باشد، ساخته‌شده است. 
نیکیل گوپتا، پروفسور دانشکده‌ی مهندسی ان‌وای‌یو در دپارتمان مهندسی مکانیک و هوافضا و یکی از نویسندگان این بررسی گفت : "پیشرفت‌های جدید در بخش کامپوزیت‌های زمینه فلزی فوق سبک می‌تواند دوباره نگاه‌ها را به سمت مواد فلزی برگرداند. گذشته از کاربردشان در بدنه، توانایی فلزات برای تحمل کردن دماهای بالا می‌تواند در ساخت قطعات موتور و اگزوز برتری خوبی برای آن‌ها محسوب شود."
این ماده توسط دیپ اسپرینگ تکنالجی و دانشکده‌ی مهندسی دانشگاه پلی‌تکنیک نیویورک ساخته‌ شده است. کامپوزیت زمینه‌ی آلیاژ منیزیم به‌وسیله‌ی ذرات توخالی کاربید سیلیسیوم بهینه‌سازی شده و چگالی آن به ۰٫۹۲ گرم در یک سانتی‌متر مکعب رسیده است، چگالی آب ۱ گرم در یک سانتی‌متر مکعب است. علاوه بر کم‌چگال‌تر بودن از آب، این ماده می‌تواند شرایط سخت محیط دریا را نیز تحمل کند. بنا به گفته‌های گروه، تا سه سال آینده نمونه‌ی اولیه‌ی این فلز آماده خواهد شد.
خودروهای آبی‌خاکی، به‌عنوان‌ مثال جرثقیل فوق سنگین کانکتور آبی‌خاکی (یو‌اچ‌ای‌سی) که توسط تفنگداران دریای آمریکا در حال ساخته‌شدن است، می‌توانند از خاصیت شناور بودن و وزن پایین فوم‌های سنتتیکی بهره‌ی زیادی ببرند.
کاربردهای فراوان این ماده‌ی جدید بی‌نهایت بوده و به‌زودی تأثیر ورود این ماده به بازار را شاهد خواهیم بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: