تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۶۶
تعداد بازدید: ۲۰۱۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
شناور مسافربری پیشرفته کاتاماران به نام زر، ساخت متخصصان داخلی، امروز توسط کشتی‌سازی اروندان آب‌اندازی می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، شناور مسافربری کاتاماران زر امروز بوسیله جرثقیل های مخصوص منتقل و بعد از طی مراحل آماده سازی، عملیات به آب اندازی انجام می شود. 
قرارداد شناورهای کاتامارن به نام های "زر" و "زیور"از سال 94 با شرکت ایندوستریال تولز اینترنشنال (ITI) امضا گردید که امروز شناور زر به آبندازی می شود. این شناورها با طول 47/5، عرض 11.9 و عمق 3.9 با سرعت 26 گره دریایی که قابلیت حمل 254 مسافر در آبهای بین المللی را دارد و توسط کشتی‌سازی اروندان ساخته شده است.
شرکت کشتی‌سازی اروندان یکی از هفت سازنده دنیا در ساخت شناورهای کاتاماران است.
این شرکت پس از رکود 15 ساله مجدداً فعالیت خود را از سال 92 آغاز کرد و با وجود تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، این کارخانه مجدداً به چرخه تولید بازگشت و با انعقاد بالغ بر 450 میلیون دلار قرارداد ساخت انواع شناور، زمینه اشتغال صدها تن را به‌طور پایدار ایجاد کرد و در مسیر خودکفایی کشورمان در صنایع دریایی گام‌های بلندی برداشت.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
متخصص در خارج از ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
1
1
خدمت مارین نیوز عرض شود بسیاری از شرکت های دنیا امروز سازنده این تیپ شناور هستند و تعداد آنها بالای 50 عدد هم می رسد.این شناور بیش از 15 سال هست که بدلیل عدم همکاری شرکت استرالیایی در اروندان خاک می خورد اما سوال اینجاست که آیا در تکمیل آن از جوینت خارجی استفاده شده است یا خیر چون قطعا نمی توان از شرکتی که تمامی متخصصان مطرح از آن رفتند و امروز حتی یک کشتی ساز هم ندارد انتظار داشت که این شناور پاسخ دهد.مانند کروبوت های اروندان که قرار بود 25 نات سرعت بزنند در اخر بزور 19 نات سرعت زدند و اروندان سر انها بسیار خسارت دید.این شناور به مراتب حساس تر و پیچیده تر است و چنانچه از جویت خارجی مطرح استفاده نشده باشد شاد 15 نات سرعت هم نزند.بهرحال الله اعلم
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
1
1
سلام شما یقین دارید اینها همان کاتاماران های ساخت سی اسپری که کشتیرانی والفجر به قیمت ص۳ میلیون دار در دهه ۷۰ شمسی فکر کنم سال ۷۶ سفارش داد نیست؟ که هست.
ناشناس
|
Ukraine
|
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۷
0
0
آب اندازی این کشتی یک آرزوی دیرینه شده است و جای تبریک دارد.
لطفا اگر تصاویری از این کشتی موجود هست ارسال بفرمایید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: