تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۷۹
تعداد بازدید: ۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
مجری طرح توسعه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی : سه پایه و عرشه مشعل سكوی ٢٢ طرح توسعه فازهای ٢٢، ٢٣و ٢٤ پارس جنوبی مطابق برنامه زمانبندی از محل یارد شركت صدرا در بوشهر بارگیری و در موقعیت فراساحل این سكو نصب شد.
به گزارش مارین نیوز، فرهاد ایزدجو مجری طرح توسعه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی اعلام كرد: این سازه، آذرماه امسال مطابق برنامه زمانبندی از محل یارد شركت صدرا در بوشهر بارگیری و پس از عملیات مهاربندی بر روی شناور حامل، به موقعیت سكوی فاز ٢٢ منتقل شده است.
نصب سه پایه و عرشه مشعل سكوی فاز ٢٢، گام مهمی است كه با هدف تكمیل فرایند عملیات ساخت تا بهره برداری از نخستین سكوی فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی از سوی كارفرما و پیمانكار بخش فراساحل این طرح درحال توسعه برداشته می شود.
به گفته مجری طرح توسعه فازهای ٢٢ ، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی ، این سازه در مجموع حدود ٥٧٦ تن وزن دارد و عملیات ساخت آن تیرماه امسال در یارد شركت صنعتی دریایی ایران ، آغاز و در مدت ٤ ماه تكمیل شده است.
ایزدجو با بیان اینكه كار نصب سه پایه و عرشه مشعل سكوی فاز ٢٢ پنجم دی ماه آغاز شده، گفت: برای نصب این سازه، ١٠ روز زمان صرف شده است.
مجری طرح توسعه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ پارس جنوبی به ادامه روند فعالیت های ساخت سكوها و تاسیسات بخش فراساحل این فازها اشاره كرد و افزود: ساخت سه پایه سكوی ٢٤A، در مراحل پایانی قرار دارد و ١٥ بهمن ماه امسال آماده بارگیری و نصب در موقعیت مخزن می شود.
بر اساس اعلام این مجری طرح، تا اواخر خرداد ماه سال 96، از فازهای ٢٢ تا ٢٤ پارس جنوبی دو سکوی ٢٢ وA ٢٤ هر کدام با ظرفیت برداشت ٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز تکمیل و آماده نصب و راه اندازی می شود. 
طرح توسعه فازهای ٢٢، ٢٣ و ٢٤ به منظور برداشت روزانه ٥٦ میلیون متر مكعب گاز غنی از میدان پارس جنوبی طراحی شده و با اتمام آن روزانه ٥٠ میلیون متر مكعب گاز شیرین، ٧٥ هزار بشكه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و سالانه یك میلیون تن اتان و یك میلیون تن پروپان و بوتان، تولید خواهد شد.

منبع : روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: