تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۸۴
تعداد بازدید: ۱۰۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳
معاون فرهنگی وگردشگری منطقه آزاد چابهار می گوید بهترین زمان برای چابهار گردی فصول سرد سال است اما به دلیل گران بودن تورها،گردشگران کمی دراین زمان به چابهار می آیند.
به گزارش مارین نیوز، نصیر بارکزهی با انتقاد ازگران بودن تورهای چابهار گردی گفت : بهترین زمان برای گردشگری در چابهار فصول سرد سال است اما به دلیل گران بودن تورهای چابهار فقط در نوروز شاهد حضور چشمگیر گردشگران در این بندر هستیم.
معاون فرهنگی وگردشگری منطقه آزاد چابهار قیمت تورهای چابهارگردی را بالاتر از تورهای ترکیه و دبی دانست و تاکید کرد : تعدیل و نظارت برقیمت ها و کمک به آژانس‌های چابهارگردی از اولویت های اصلی سازمان منطقه آزاد است چراکه در پی فعال کردن گردشگری دایمی در تنها بندر اقیانوسی ایران هستیم.
بارکزهی با اشاره به فعال بودن 6 شرکت خدمات تفریحی دریایی در چابهار اظهار داشت: این شرکت‌ها اغلب در ایام نوروز فعال هستند و در بقیه فصول سال به دلیل پایین بودن تعداد گردشگران فقط 2 شرکت خدمات تفریحی ارایه می دهند.
به گفته معاون گردشگری، غواصی، عکاسی زیر آب، قایق سواری، شاتل، جت اسکی و ماهیگیری خانوادگی از جمله خدماتی است که شرکت‌های تفریحات دریایی به گردشگران ارائه می دهند.
وی هم چنین با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای مسافرین نوروزی گفت : راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی با50غرفه از صنایع دستی فاخر سیستان و بلوچستان و ایجاد نمایشگاه غذاهای سنتی و طبخ بیش از70 نوع غذای محلی از جمله برنامه‌های منطقه آزاد برای استقبال از گردشگران نوروزی است.
شایان ذکراست چابهار بادارا بودن آثار و جاذبه‌های گردشگری مختلفی از جمله قلعه پرتقالی‌ها، منطقه گل افشان، غارهای سه گانه، کوه های مریخی، گورستان‌های قدیمی و ساحل زیبای دریای عمان تلاش می‌کند در صنعت گردشگری ایران جایی برای خود بازکند.

منبع : ایسنا 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۸
0
0
باید:
1- فکری برای کاهش هزینه سفر به چابهار نمود.

2- با حمایت هیات دولت، قرارداد با وزارتخانه های دولتی برای تسهیلات اقساطی به چابهار- به مرور، شایع شدن سفر به چابهار در بین مردم- همچنین قرارداد کلان با نیروی دریایی ارتش و سپاه برای سفر خانواده های نیروی دریایی به چابهار با تسهیلات خاص

3- ایجاد مهمانسراهای ارزان قیمت برای تورهای خانوادگی کارمندان دولت

4- ایجاد حمل و نقل ریلی ارزان به چابهار در آینده

5- ساخت یک نماد بزرگ و مجلل که معروف شدن آن به عنوان سنبل و نماد چابهار نوین خود به عنوان جاذبه توریستی باشد. امروز هیچ نمادی به عنوان نماد سفر به چابهار وجود ندارد.

6- ساخت یک هتل تفریحی مجلل و بلند مرتبه در کنار سواحل همانند برج های دوبی (با حمایت قرارگاه)

و برای دورنمای 10-20 ساله؛
باید شهر دیگری در حدفاصل بین بندرعباس و چابهار در سواحل دریای عمان (سواحل مکران) مانند اطراف بندر جاسک با هدف گردشگری تاسیس یا تجهیز شود تا موجب شود:
1- رونق گردشگری در سواحل عمان
2- کاهش فاصله و طول سفر برای سفر زمینی به چابهار
3- افزایش امنیت با توجه به فاصله بیشتر از مرز پاکستان
4- احداث خط راه آهن با طول کمتر ودسترسی راحت تر و کاهش هزینه سفر

هزینه تورها باید به زیر 500 هزار تومان کاهش یابد تا رونق لازم، ایجاد گردد. شروع فرهنگ سازی برای سفر به سواحل دریای عمان از کارمندان و پرسنل دولت ونیروی دریایی میتواند یک گزینه خوب باشد.

به امید رونق وتمرکز بیشتر جمعیت در سواحل مکران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: