تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۰۹۱
تعداد بازدید: ۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
معاون اول رییس جمهوری با تاكید بر اینكه ایجاد فرصت های شغلی و اشتغال زایی جز از طریق سرمایه گذاری و تولید میسر نیست گفت : برای اینكه تولید كنندگان و سرمایه گذاران كشور بتوانند با خیال آسوده كار و تلاش كنند، باید نسبت به وجود تقاضا برای كالا و محصولات خود اطمینان داشته باشند.
به گزارش مارین نیوز، دكتر اسحاق جهانگیری عصر (شنبه) در آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت كه با همراهی دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مركز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینكه جمعیت غالب ایران جمعیتی جوان است اظهار داشت : جوانان این كشور مطالباتی همچون اشتغال و فرصت های شغلی دارند و ما باید كاری كنیم كه بتوانیم به این مطالبات پاسخ مناسب ارائه دهیم.
معاون اول رییس جمهوری افزود : برای اینكه بتوانیم توسعه اقتصادی داشته باشیم و اقتصاد كشور بتواند به مطالبات جامعه پاسخگو باشد نیازمند فراهم شدن فضایی مناسب برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران هستیم.
وی افزود : بخشی از وظایف برای فراهم كردن این فضا جزو وظایف حاكمیت و دولت است از جمله آن كه دولت باید ثبات اقتصادی، شرایط بین المللی مناسب و امنیت در كشور را فراهم كند و در كنار آن فضای فرهنگی حاكم بر جامعه نیز باید برای فعالان اقتصادی مناسب باشد به گونه ای كه فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران احساس كنند كه در جامعه مورد احترام هستند.
دكتر جهانگیری با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای فراهم كردن شرایط مناسب برای فعالان اقتصادی خاطرنشان كرد : همزمان با تلاش های دولت، سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی نیز از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و معتقد هستیم كه این سیاست ها می تواند كشور را به سمت شكوفایی هدایت كند.
معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینكه معمولا اقتصاد دانان نظرات متفاوتی نسبت به یك موضوع مشخص دارند افزود : خوشبختانه درباره سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی اجماع مناسبی در میان اقتصاد دانان بوجود آمده و عزمی ملی در میان نهادها و دستگاه های مختلف كشور برای اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است و همگان باور دارند كه اقتصاد مقاومتی می تواند گره گشای مشكلات كشور باشد.
وی ادامه داد : حالا كه شرایط مساعدی فراهم شده است، نقش آفرینی مردم و فعالان اقتصادی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران باید از فرصت فراهم شده استفاده كرده و به فعالیت و كار و تلاش بپردازند.
دكتر جهانگیری اضافه كرد : در سال جاری با وجود كاهش بهای نفت و محدودیت های اقتصادی،‌ دولت توانست دستاوردهای خوبی در رشد اقتصادی، كنترل تورم و اشتغالزایی كسب كند كه این دستاوردها در نوع خود كم نظیر است.
معاون اول رییس جمهور در ادامه بخش فرهنگ را پیش ران و پیش برنده اقتصاد و توسعه كشور دانست و افزود : فرهنگ و هنر به عنوان یكی از مهمترین ظرفیت های كشور اگر به كمك توسعه كشور بیایند، روند توسعه شتاب و سرعت مضاعفی پیدا خواهد كرد.
وی با تاكید بر اینكه ایجاد فرصت های شغلی و اشتغال زایی جز از طریق سرمایه گذاری و تولید میسر نیست گفت : برای اینكه تولید كنندگان و سرمایه گذاران كشور بتوانند با خیال آسوده كار و تلاش كنند، باید نسبت به وجود تقاضا برای كالا و محصولات خود اطمینان داشته باشند.
دكتر جهانگیری با اشاره به گرایش برخی افراد و خانواده ها برای خرید كالای خارجی تصریح كرد : اگر نخبگان فرهنگی و هنری كشور به صحنه بیایند، این نگرش غلط در جامعه تغییر خواهد كرد و مردم برای خرید تولیدات داخلی اشتیاق پیدا خواهند كرد.
معاون اول رییس جمهور اضافه كرد : بخش مهندسی و تولیدات ایرانی در سال های اخیر تحولات فراوانی پیدا كرده و امروز متخصصین ایرانی سكوهای نفتی می سازند كه دانش آن در انحصار چند كشور محدود است.
وی با تاكید بر اینكه مهندسین جوان كشور قادر هستند كارهای بزرگ انجام دهند گفت : امروز با استفاده از توان داخلی قادر هستیم نیروگاه ها و پالایشگاه های بزرگ احداث كنیم البته نباید خود را از دانش روز جهانی بی نیاز بدانیم و باید از تجربیات و دانش كشورهای موفق نیز استفاده كنیم.
دكتر جهانگیری با تاكید بر اینكه اگر كالایی ایرانی بود به معنای كیفیت پایین آن نیست خاطر نشان كرد : البته تولید كنندگان ایرانی نیز نباید دست از تلاش برای بهبود كیفیت بردارند و باید بدانند كه اگر بدنبال رقابت و بهبود كیفیت نباشند قادر نخواهند بود در بازار موفق شوند.
معاون اول رییس جمهور با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش بنیان و اینكه اقتصاد دانش بنیان متكی به فكر و دانش جوانان است گفت: امروز بیش از 3 هزار شركت دانش بنیان در كشور فعالیت دارند و میزان فروش محصولات این شركت ها بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان است و تولیدات این شركت ها در زمینه های مختلف آی تی،‌ هوا فضا، ‌نانو تكنولوژی و .... است.

در این مراسم با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و پرویز کرمی دبیرکل جشنواره «ایران ساخت» و جمعی از مسوولان و هنرمندان از نفرات برگزیده در بخش های مختلف با اهداء لوح سپاس قدردانی شد.
براساس این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری، دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 15 تا 18 دی‌ماه سال جاری با نمایش آثار برگزیده در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: