تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۰۱
تعداد بازدید: ۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بندر چابهار مستقل از منطقه آزاد چابهار، قوانین خاص خود را برای سرمایه گذاری دارد، به سرمایه گذاری مشترک در بنادر شهید بهشتی و کلانتری و ایجاد اسکله مشترک تاکید کرد.
به گزارش مارین نیوز، استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کمیسیون روابط خارجی استان با حضور رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با بیان اینکه بندر چابهار مستقل از منطقه آزاد چابهار، قوانین خاص خود را برای سرمایه گذاری دارد، به سرمایه گذاری مشترک در بنادر شهید بهشتی و کلانتری و ایجاد اسکله مشترک تاکید کرد.
علی اوسط هاشمی وجود 4 دروازه رسمی ترانزیتی استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان را ظرفیت مناسبی برای ارتباط عمان با پاکستان دانست.
وی با اشاره به جذب گردشگران اروپایی از سوی کشور عمان گفت : فعالیت پایانه مسافربری ایران – عمان به عنوان بزرگترین پایانه مسافربری در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان نقش مهمی در اقبال توریسم دارد.
هاشمی جمعیت ایرانیان مقیم عمان را سرمایه مشترک بین دو دولت خواند که باید از این ظرفیت بسیار تاثیر گذار در جهت رشد و توسعه روابط بهره داری کرد.
وی ایجاد بانک اطلاعاتی ایرانیان مقیم عمان را در مسیر نقش دادن به آنها در جهت توسعه و تولید، ارزشمند توصیف کرد.
استاندار با اشاره به پتانسیل معدنی گسترده در استان، سرمایه گذاری عمانی‌ها در صنایع معدنی همچون تولید سیمان را مورد تاکید قرار داد.
وی با توجه به تخصص و تجربه بالای نیروی مهندسی ایرانی در ساخت نیروگاه، سد و مبلمان شهری خواستار صادرات توان فنی، علمی و مهندسی ایران به عمان شد که می تواند حلقه ارتباط با بدنه فعال و نخبگان کشور عمان باشند تا ضمن وسعت بخشیدن به نگاه‌ها، اشتیاق به توسعه در روابط را رقم بزند.
استاندار سیستان وبلوچستان گفت: ایجاد کمیته مشترک بین استان‌های جنوبی کشور شامل بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان با کشور عمان ضرورت دارد تا با موضع واحد نقش فعالی را با این کشور پیش بگیریم.
هاشمی معتقد است ظرفیت فرهنگی ما با عمان نباید تحت الشعاع ظرفیت اقتصادی ضعیف شمرده شود بنابراین با اعزام تیم‌های هنری و ورزشی باید به تقویت روابط بیندیشیم.
به گفته وی تهیه یک نقشه راه مورد توافق سه استان متناسب با منافع ملی در ارتباط با کشور عمان ضرورت دارد.
هاشمی تصریح کرد: اتاق بازرگانی ایران و عمان باید به مثلث ایران – افغانستان - عمان و مثلث ایران – پاکستان - عمان  با هدف توسعه روابط منطقه‌ای توجه کند.
وی برگزاری نمایشگاه ایران و عمان را در راستای شناخت ظرفیت‌های استان در بخش‌های مختلف مهم برشمرد که در توسعه روابط بین تجار و بازرگانان ۲ کشور نقش دارد.
استاندار بیان کرد: نیاز هست تفاهم نامه‌ای بین اتاق بازرگانی ایران و عمان، سیستان و بلوچستان و استانداری با هدف دستیابی به مرحله‌ای از نقش در صادرات و توسعه روابط منعقد شود.

مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: افزون بر یک میلیارد تن ذخائر معدنی در استان وجود دارد که این مساله می تواند در تجارت میان ایران و عمان تاثیر بسزایی داشته باشد.
ماندانا زنگنه اظهار داشت: با توجه به موقعیت راهبردی بندر چابهار واقع در جنوب سیستان و بلوچستان، بازرگانان زیادی تمایل به سرمایه گذاری در این بندر دارند.
وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان از طریق بندر چابهار می تواند تمام نیازهای عمان در بخش کشاورزی را تامین کند بنابر این نیاز است تا سرمایه گذاران به این بخش ورود جدی تری داشته باشند.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات گرمسیری ظرفیت های بسیار خوبی دارد که از این ظرفیت ها می توان برای صادرات به کشور عمان استفاده کرد.

منبع : ایسنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: