تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۰۳
تعداد بازدید: ۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عمری مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان‌های انقلاب دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع پیکر مرحوم روز سه‌شنبه 21 دی‌ماه برگزار می‌شود.
مارین نیوز –  آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از عمری مجاهدت و تلاش در مسیر آرمان‌های انقلاب یکشنبه 19 دی ماه در یکی از بیمارستان‌های تهران دار فانی را وداع گفت.
ارتحال جانکاه مجاهد خستگی‌ناپذیر، یار دیرین امام و رهبری معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله) حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (رحمة الله علیه) را به مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران و خانواده گرامی‌شان تسلیت عرض می‌نماییم و رحمت پروردگار را برای آن مرحوم مسئلت داریم.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال 1313 روستای بهرمان از توابع استان کرمان متولد شد. وی در ابتدای دهه چهل شمسی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت و با مبارزان ضد حکومت پهلوی همراه شد. یار دیرین امام و انقلاب به‌دلیل مبارزات خود ضد حکومت ستمشاهی چندین بار دستگیر و زندانی شد اما از آرمان‌های خود بازنگشت و رهبر کبیر انقلاب را تنها نگذاشت. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آیت الله هاشمی رفسنجانی ابتدا سرپرست وزارت کشور و سپس چند دوره رییس مجلس شورای اسلامی شد. آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس در دوره‌ای طولانی جانشینی فرماندهی کل قوا را به‌عهده داشت.
وی در سال 1368 با رأی مردم به‌عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و در سال 1372 نیز برای دور دوم به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و تا سال 1376 رئیس قوه مجریه بود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال  1376 با حکم رهبر انقلاب اسلامی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد که این مسئولیت را تا پایان عمر به‌عهده داشت. آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه ادوار مجلس خبرگان به‌عنوان نماینده مجلس و عضو هیئت رئیسه حضور داشت. وی همچنین از سال 1386 تا 1390 ریاست مجلس خبرگان رهبری را به‌عهده داشت.
مراسم تدفین آیت‌الله هاشمی‌‌رفسنجانی روز سه‌شنبه 21 دی‌ماه برگزار می‌شود. 
پایگاه خبری – تحلیلی دریایی ایران مارین نیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: