تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۰۴
تعداد بازدید: ۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تشریح جزییات مذاکره با شرکت هیوندایی کره در مورد پروژه ساخت کشتی، گفت: فهرستی از تجهیزات و امکانات قابل تأمین در داخل تهیه خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، منصور معظمی در سمینار آخرین دستاوردهای طراحی و مهندسی در صنعت کشتی سازی اظهار داشت:قراردادی که شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی با شرکت هیوندایی کره منعقد کرد مربوط به سال 2008 بود که پس از برجام به امضا رسید.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد:البته این قرارداد مورد نظر وزارت صنعت نبود و وزیر صنعت تأکید داشت که باید ساخت داخل در این قرارداد مورد توجه قرار گیرد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سازمان گسترش دارای دو صندلی در هیأت مدیره شرکت کشتیرانی است، ادامه داد: وزیر صنعت به من مأموریت داد که به کره بروم و با مسئولان هیوندایی مذاکره کنم.
رئیس سازمان گسترش با بیان اینکه در قرارداد با شرکت هیوندایی، ساخت 10 فروند کشتی شامل 6 فروند کشتی کانتینربر و 4 فروند کشتی بزرگ دیده شده است، گفت:در مذاکراتی که با هیوندایی داشتیم قرار شد 50 نفر از کارشناسان ایرانی تحت آموزش در بخش های مختلف به ویژه طراحی قرار گیرند.
معظمی افزود:علاوه بر این، مقرر شد فهرستی از تجهیزات و امکانات که در حوزه ساخت کشتی در ایران وجود دارد، تهیه شود و در صورت تأیید قیمتی و کیفیتی، این نیازها از ایران تأمین شوند.
به گفته وی معاون مدیرعامل هیوندایی در هفته دوم ژانویه به ایران می آید تا این فهرست نهایی شود.
معظمی در ادامه با بیان اینکه پس از برجام 19 یادداشت تفاهم منعقد کرده‌ایم، گفت: از این تعداد، تا پایان امسال 7 یا 8 تفاهم نامه به قرارداد تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد:تا کنون 2 تفاهم نامه به قرارداد تبدیل شده و سومین قرارداد نیز 15 ژانویه منعقد خواهد شد. در 15 فوریه نیز چهارمین و پنجمین قرارداد منعقد خواهد شد.
معظمی سهم ایدرو را در این قراردادها کمتر از 49 درصد اعلام کرد.
رئیس سازمان گسترش در ادامه با اشاره به تدوین برنامه راهبردی توسعه صنایع دریایی، گفت: تا سال 1404 به 37 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این بخش نیاز داریم که برای تأمین این رقم باید از سرمایه گذاری خارجی نیز برخوردار شویم.
وی با تأکید بر لزوم تحویل به موقع کشتی از سوی سازندگان داخلی به سفارش دهندگان، گفت: زمان بندی 3 ماهه ساخت کشتی نباید به 120 ماه تبدیل شود.
معظمی ادامه داد:تا پایان ژانویه نیز شرکت مشترکی با حضور ایدرو، شرکت کشتیرانی، شرکت نفتکش و شرکت دوو تشکیل خواهد شد.
وی توضیح داد:در این شرکت مشترک، ایدرو سهم ۳۰ درصدی، شرکت نفتکش سهم ۲۵ درصدی، شرکت کشتی سازی جمهوری اسلامی سهم ۲۵ درصدی و شرکت دوو سهم ۲۰ درصدی خواهند داشت.
وی در پایان از پیشنهاد سازمان گسترش برای تجدید نظر در قانون توسعه صنایع دریایی در قالب برنامه ششم خبر داد و گفت: توسعه صنایع دریایی نیازمند تأمین منابع است که باید در برنامه ششم به آن توجه شود.
نشست یکروزه آشنایی با آخرین دستاوردهای طراحی و مهندسی ساخت کشتی با همکاری شرکت نپتون آلمان و شرکت ایزوایکو در موسسه مطالعات و بهره وری و منابع انسانی برگزار شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: