تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۰۵
تعداد بازدید: ۱۵۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
تفاهم‌نامه‌ای در حوزه طراحی و مهندسی کشتی‌های مختلف در سایزهای متفاوت بین مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) و شرکت نپتون آلمان به امضاء رسید.
به گزارش مارین نیوز، در نشست یکروزه آشنایی با آخرین دستاوردهای طراحی و مهندسی ساخت کشتی که امروز 20 دی ماه در موسسه مطالعات و بهره وری و منابع انسانی برگزار شد، تفاهم نامه همکاری در حوزه طراحی و مهندسی انواع کشتی با حضور منصور معظمی رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بین هداسچیک مدیر عامل شرکت طراحی کشتی نپتون و سعید جعفری عضو هیات مدیره ایزوایکو و مدیر توسعه صنایع دریایی سازمان گسترش و نوسازی ایران تبادل گردید.  
مدیر توسعه صنایع دریایی سازمان گسترش و نوسازی ایران دراینباره به خبرنگار مارین نیوز گفت : شرکت نپتون و ایزوایکو مدتی است که ارتباطات تکنولوژیکی برای توسعه طراحی انواع شناورها دارند، این شرکت جزء پیشتازان صنعت طراحی کشتی است و با توجه به اینکه صرفا طراحی می کنند و همانند سازنده های کشتی به دنبال بازار کار نیستند، این تفاهمنامه امضاء شده است. مقرر گردیده در ایران دفتر طراحی شرکت های ایرانی را تقویت کنند تا دانش شناورهای مدرن به کشور منتقل شود. 
سعید جعفری در ادامه افزود : با توجه به دستیبابی به طراحی پایه ابرکشتی های نسل هفتم این تفاهم نامه بسیار حائز اهمیت است، چون از این پس کشتی های بالای ۱۰۰ هزار تن تا ۴۰۰ هزار تن نیز از پایه در داخل کشور، مراحل طراحی و مهندسی آن انجام خواهد شد .
در ادامه این سمینار آقایان Mr.Merkel ، Mr.Hedaschik و  Mr.Sehulz از مدیران این شرکت طراحی سخنرانی کردند. 

مهمترین عناوین مطرح شده توسط مدیران شرکت طراحی کشتی نپتون در معرفی شرکت و طراحی کشتی، 25 سال تجربه طراحی های پیچیده کشتی، همکاری با یارد چینی OUHUA به مدت 12 سال، وضعیت بازار و آینده نگری نوع و اندازه های شناورهای مورد نیاز کشتیرانی های ایران، ارائه بهترین امکان سنجی به شرکت های کشتیرانی، بهسازی خطوط و بازده سیستم رانش و چگونگی اطمینان از خطوط کشتیرانی و سیستم رانش آنها، بهینه سازی سازه ای و ارتعاشی، چگونگی جابجایی فولاد در مکانهای لازم، تکنولوژی کاهش گازهای خروجی و تکنولوژی ارتباط ماشین آلات کاهش، نمای سه بعدی و گذر سه بعدی و گذر یک طرفه در موتورخانه به منظور شناسایی ضعف های طراحی، پشتیبانی تدارک و بسته بندی مواد و چگونگی بسته بندی مواد با دامنه عرضه معین، طراحی گامها و معرفی دامنه عرضه و آینده همکاری با کارخانه های کشتی سازی ایران بود.
نشست یکروزه آشنایی با آخرین دستاوردهای طراحی و مهندسی ساخت کشتی با همکاری شرکت نپتون آلمان و شرکت ایزوایکو در موسسه مطالعات و بهره وری و منابع انسانی برگزار شد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
0
1
اول سازمان گسترش باید از مدیران توانمند و با فکر باز در صنعت کشتی سازی استفاده کند این مدیریت بومی و بومی گرایی به جز خسارت چیزی نداشته است قبلا نیز از مجتمع کشتی سازی پرسنل به آلمان رفتند و آموزش دیدند و امروزه تعداد در سنگاپور هستند و در ساخت جکاپ ها کار می کنند و ... این آموزش دادندها دری از این صنعت دوا نکرده است و بایستی سازمان برسی کند مجتمع بایستی جند بار هزینه کند و آموزش بفرستد تا کنون سه مرحله آموزش ساخت شناور را من مشاهده کرده ام و هم اکنون اثری از آن پرسنل نیست مشکل در سیکل مدیریتی مجتمع است اگر تاریخچه کشتی سازی را بررسی کنیم می بینیم از روز اول پایه آن خراب پی ریزی شده است و به قول چینی ها که سه سال با آنها کار کرده ام می گویند فکر و کار کردن و آموزش سه چیز جدا از هم هستند . ساخت کشتی بسیار آسان است اما متاسفانه کسی نیست که فکر کند... ما قادریم ساخت هر نوع کشتی را انجام دهیم ولی وقتی احترامی وجود ندارد و ارزش کارمند و شخصیت اسانی در این مجتمع بسیار پاین است آیا کسی که می تواند کشتی بسازد در این مجتمع کار نمی کند. یک خاطر برای شما تعریف کنم من در خیابان راننده پیری را دیدم که یک زمانی پرسنل کشتی سازی بود او که هم اکنون از دوستان من است گفت من برای ساخت داک دولفین در آلمان بودم و آلمانی ها به من آموزش تعمیرات زیر آبی داک دولفین که در مجتمع کشتی سازی است دادند ولی وقتی به ایران آمدم من را فرمن مونتاژ کاران کردن و این رول از سال ها پیش در این مجتمع تا کنون ادامه دارد مثل هم اکنون مدیر عامل کشتی سازی کسی است که چهار سال است وقت پست مدر عامل کشتی سازی را گرفته و در هیچ گونه شغلی در آن مجتمع تخصصی ندارد یا رییس مدریت شرکت کشتی سازی بح ... که بیست سال مدیر آب فاضلاب روستایی بوده یا مدیر ... که قبل از این شغل مسول توزیع آدر بندرعباس بوده است باین بومی کردن یا با آن استفاده از مدیران ... که نمی توان کشتی ساخت وقت پول مردم را در جوی آب ریختن است تکرار مکرارت است.. بابا کشتی سازی کارگاه سوسیس و کالباس نیست اول از این بومی گرایی که مجتمع را نابود دارد می کند بیرون بیاورید...آنگاه ...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: