تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۰۶
تعداد بازدید: ۱۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴
رباتی که در نظر اول به عنوان یک ربات صرفا ماهی گیر به نظر می آید می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای کاربرد های نظامی باشد.
به گزارش مارین نیوز، شرکت PowerVision یکی از شرکت‌های فعال در زمینه‌ی ربات‌هاست، این شرکت توانست سال گذشته با ربات PowerEgg هیاهوی زیادی به پا کند. این ربات کوادکوپتری بود که به شکل تخم مرغ طراحی شده بود. بسیار خلاقانه ساخته شده بود و از عهده ی کارهای جالبی برمی آمد.
اکنون این شرکت ربات جدیدی را عرضه کرده است که پرواز نمی‌کند، ولی می تواند شنا کند. در نگاه اول این ربات صرفا  یک ربات ماهی گیر به نظر می آید ولی در اصل این ربات می تواند به عنوان ابزاری برای کاربرد های نظامی نیز بکار برده شود. برکسی پوشیده نیست که بررسی های جنگی توسط زیر دریایی ها محدودیت هایی دارد که چنین ربات هایی می تواند جلوی این گونه محدودیت ها را بگیرد.

PowerRay می تواند یک ابزار قدرتمند نظامی باشد در صورتی که برای ماهیگیری طراحی شده  است امکانات این ربات فراوان است و این ربات می‌تواند تا ۴ ساعت در عمق ۳۰ متری باشد و تصویر دوربین ۴K UHD خود را از طریق Wi-Fi (و احتمالاً به کمک آنتن شناور) به اپلیکیشنی بر روی iOS یا اندروید ارسال کند. به علاوه این اپ به شما اجازه می‌دهد تا ربات و دوربینش را کنترل کرده و با ارائه‌ی اطلاعات مربوط به موقعیت خود و دیگر داده‌ها به شما کمک می‌کند تا ماهی بگیرید.
کار جالب این ربات در یافتن ماهی بدین صورت است که می تواند با استفاده از سیستم اکتشاف زیرآبی Fishfinder ماهی‌ها را از فاصله‌ی ۴۰ متری پیدا کند. Fishfinder یک چراغ سرخود آبی رنگ هم دارد که برای جذب ماهی‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این برای فریب دادن ماهی‌ها می‌توانید از طناب طعمه‌ی ماهیگیری از راه دوری که همراه با PowerRay عرضه می‌شود استفاده شود.
نکته مهمی که باید در مورد این ربات وجود دارد این است که این ربات، در واقع نقش اکتشافی را به خوبی می تواند انجام دهد اما از نظر عملیات نظانی نیاز به کمی تغییرات در عملکرد ها دارد. ناگفته نماند که این ربات برای استفاده طولانی مدت نظامی باید  از نقطه نظر های مختلفی مورد تقویت قرار بگیرد  که از جمله این ویژگی ها می توان به عمق پیمایی و البته مدت زمان توان انجام عملیات زیر آبی آن اشاره داشت.
از جمله الگوهای پیشنهادی برای تکمیل نظامی این ربات می توان به تدابیر دفاعی و حمله اشاره داشت. در این دو حالت ربات به صورت ابزاری برای دفاع یا ابزاری برای حمله توسعه پیدا می کند.
اگر دوست دارید دنیای زیرآب را تجربه کنید، می‌توانید از عینک واقعیت مجازی PowerVision استفاده کنید که خیلی خوب به کج شدن سر واکنش نشان می‌دهد. از این طریق در حقیقت می‌توانید با حرکت دادن ربات اطراف خود را ببینید.

عرضه‌ی جهانی ربات  PowerRay از روز ۲۷ فوریه شروع می‌شود، ولی در مورد قیمت آن هنوز چیزی گفته نشده است. PowerVision دموی این محصول را در نمایشگاه CES 2017 به نمایش گذاشته، ولی متاسفانه به دلیل قانون منع استفاده از حیوانات زنده در آزمایشات از ماهی واقعی  استفاده نشده است.
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: