تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۰۹
تعداد بازدید: ۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کارشناس باسابقه صنایع دریایی کشور: تصمیم اخذ شده توسط وزارت صنایع جهت استفاده از تجهیزات ساخت داخل در فرایند ساخت کشتی ها در کشور کره، بدون تردید، در راستای دور زدن سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است.
دکتر شهراد کوکبی جهرمی
استاد دانشگاه، عضو سابق هیأت مدیره مجتمع کشتی‏ سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، دبیر سابق انجمن مهندسی دریایی ایران
مارین نیوز - تصمیم اخذ شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت استفاده از تجهیزات ساخت داخل در فرایند ساخت کشتی ها در کشور کره، بدون تردید، در راستای دور زدن سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی صورت گرفته است. چرخش اقتصاد کشور، مستلزم تامین سخت افزارهای جدید است و بی برنامگی وزارت صنعت جهت تامین تجهیزات جدید، موجب گردیده تا نقش این وزارتخانه، در حال حاضر، فقط در توجیه خرید خارج خلاصه گردد.
10 فروند کشتی مورد درخواست شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، تحت کلاس شرکتهای معتبر بین المللی، ساخته خواهند شد و دریافت گواهینامه کیفیت توسط محصولات ساخت داخل از این موسسات، مستلزم برنامه ریزی قبلی است. این کار قبلا در زمان مدیریت مهندس کربلایی، در شرکت ایزوایکو، در دهه 80 صورت گرفت، ولی به دلیل تعداد کم سفارشات، تولید کنندگان داخلی متقاعد به صرف هزینه و زمان اضافی، برای دریافت گواهینامه کیفیت از موسسات معتبر رده بندی (در آنزمان موسسه فرانسوی بیورو وریتاس) نگردیدند.
دریافت گواهینامه کیفیت از موسسات بین المللی رده بندی، یک اقدام موثر در راستای ارتقای کیفیت تولیدات داخل بوده و حتی با نگاهی گذرا به تجربه سایر کشورهای پیشرو در صنایع کشتی سازی، میتوان دریافت که این گونه اقدامات، نیازمند برنامه ریزیهای درازمدت در چارچوب برنامه های 5 ساله توسعه اقتصادی کشور است.  این موضوع، در حال حاضر، به عنوان یکی از مطالبات اصلی متخصصان صنایع دریایی کشور مطرح است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: