تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۱۳
تعداد بازدید: ۱۲۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
اینكه شناور در كره ساخته شود و این اقلام از ایران تامین شود، غیر واقع بینانه است.
به گزارش مارین نیوز، با اعلام تصمیمات اخذ شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت استفاده از تجهیزات ساخت داخل در فرایند ساخت کشتی ها در کشور کره، با درج این خبر در گروه تلگرامی مارین نیوز که متشکل از متخصصان، مدیران و فعالان صنعت دریایی کشور و به واقع بزرگترین گروه دریایی کشور در فضای مجازی است، در این خصوص مواردی مطرح شد. در این میان نظرات مهمی از سوی اعضای این گروه جلب توجه می کند که در ادامه می خوانید : 
  • موضوع فقط بحث تجهیزات نیست، بلکه تکنولوژی طراحی است. دستگاههای  cnc، جرثقیل ها و سایر تجهیزات یاردهای کشتی سازی از تجهیزات نصب شده بر روی خود شناور هم مهم است. کاش کره ای ها رو قانع میکردن که حداقل تعدادی از کشتی ها را با تجهیزات یارد های داخلی در ایران بسازند تا آموزش از سطح مدیریت صنعت کشتی سازی، مهندسان و کارگران بصورت عملی انجام میگرفت. 
  • مشکل دقیقا نگاه غیر متخصص دولت و دست اندرکاران است، مهم ترین بخشی که در کشور قابل انجام است خود بدنه کشتی می باشد، بیایم واقع بین باشیم، کدامیک از تجهیزات سازه ای، مکانیکی و الکتریکی کشتی را ما در کشور میسازیم یا اگر هم برخی از تجهیزات سازه ای مثل وینچ، زینک اند و ... رو خودمان میسازیم، از نظر قیمت و کیفیت قابل رقابت با جهان هستند؟ من فکر میکنم این بحث بیشتر برای بستن دهن کشتی سازیها و صنایع مرتبط میباشد که بیان کننده این است که ما یک بخش قرارداد را آوردیم درون کشور، حالا بسم ا... . واقعیتی که همه میدانند این است که زنجیره تامین تجهیزات دریایی در ایران بسیار ضعیف می باشد. به نظر این پروسه میبایست معكوس باشد. تجربه پروژه های ساخت کشتی در ایران نشان داده از اصلی ترین نقاط ضعف بحث پروكیورمنت تو همه بخشها چه سازه و چه تجهیزات می باشد. وقتی سازه در ایران ساخته می شود طبعا سازندگان الكترود و رنگ و انود داخلی و حتی بعضا كابل و لوله آلات میتوانند مشاركت داشته باشند. ولی اینكه شناور در كره ساخته شود و این اقلام از ایران تامین شود، غیر واقع بینانه است. سیستم زنجیره تامین در ایران بسیار مشكل دارد، حتی در تامین اقلام از خارج كشور، چه برسد به اینكه اقلام تولیدی ما بتوانند در زمان محدود ساخت در كره نیازهای سازنده كره ای را با توجه به پارامترهای كیفیت و زمان تحویل تامین كند. به نظر بیشتر بازی با الفاظ می باشد تا نگرش درست در راستای صنعت كشتی سازی. كاش صادقانه صحبت از احتمال قراردادهای آتی و سهم كشتی سازان داخلی در آن می گردید تا اینگونه صحبت های پر از ابهام. 
  • در این تغییرات اعلام شده است که 50  نفر از کارشناسان ایرانی  قرار است در کره آموزش ببینند، چطور می خواهند این متخصصین را انتخاب کنند ؟ یا سفر تفریحی به اسم مهندس طراح !
  • هدف اصلی سرمایه گذاری در صنعت کشتی سازی، بعنوان صنعتی مادر می باشد و این موضوع که بعد از چند سال ساخت کشتی در داخل با خرید قطعات از خارج، کم کم در تهیه تجهیزات مصرفی و غیره نظیر ورق، لوله، کابل، اتصالات و ... دریایی، صنایع داخلی در زمینه تولید تجهیزات دریایی رشد نماید. اگر این تجهیزات را می توانستیم اکنون با کیفیت مناسب تولید کنیم، پس چرا آنها کشتی بسازند؟ قضیه برعکس شده است. 
در روزهای آتی جهت شفاف سازی و اطلاع از نظرات و پیشنهادات کارشناسان این حوزه، گزارشهایی را در این پایگاه خبری خواهید خواهند. 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
متاسفانه تا کنون تفکر در این حد بالا دید نشده است می گویند یک نفر در هنگام کبوتر بازی از پشت بام عقب عقب رفته افتاده است ولی این یکی از جلو افتاده است. ماجرا آنجا بود در هنگامی که کشتی در دومی و سومی در حال ساخت بود دو سکشن از کشتی دومی را در جایی می گذارند و هرجه می گردنند آن را پیدا نمی کنند و کشتی دو می و سومی را جمع می کنند آنگاه دو سکشن پیدا می شود که هنوز دو سکشن در آن کارخانه موجود است ولی چون کلیه پرسنل آن زمان در برنامه ریز رفته اند کسی آن مورد را نمی داند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: