تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۱۶
تعداد بازدید: ۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
معاون توسعه فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری : در حوزه دریا نیازمند توسعه در بخش فناوری ها در کشور هستیم و به جای واردات و خرید فناوری نیازمند سیاست گذاری در حوزه اشتغال زایی و توسعه صنایع دریایی کشور هستیم.
به گزارش مارین نیوز، معاون توسعه فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری در جلسه کمیته راهبری نقشه راه فناوریهای دریایی کشور با تاکید بر گفتمان سازی علم و فناوری در میان فناوران گفت : تدوین سند ملی توسعه فناوری در صنایع دانش بنیان دریایی موجبات نقش آفرینی یک همت و نگاه کلان ملی را در مجموع شورای انقلاب فرهنگی و دولت فراهم آورده است، که این حرکت ملی در خصوص اجرایی سازی و عملیاتی کردن نقشه راه فناوریهای دریایی نیز لازم است. 
علی وطنی  عصر حاضر را عصر آگاه سازی مردم از وقایع و اتفاقات فرهنگی در کشور دانست و گفت : امروزه مردم بر تمامی مرسومات فرهنگی آگاهند، حال کاری که باید انجام شود نهادینه کردن موضوعات علمی و کلید واژه هایی است که میتواند منجر به خلق ثروت شود و نظام اقتصادی کشور را تقویت کند یکی از این مفاهیم دریا و مباحث مربوط به اقتدار و امنیت ملی در این حوزه است، که از طریق توسعه فناوری های مربوطه امکان پذیر است،  به این منظور تا صحبت از دریا میشود نقش دریا در اقتصاد و اشتغال زایی در ذهن ها نقش آفرینی کند. 
معاون توسعه فناوری معاونت علمی با اشاره به معضل خام فروشی در حوزه های نفت و گاز در کشور گفت : تا به حال نام ایران را در کنار واژه های بزرگی همچون نفت و گاز به کرات شنیده اییم و این مسئله زمانی باعث افتخار آفرینی خواهد شد که از مرحله خام فروشی نفت و گاز عبور کنیم.  
وی در ادامه افزود: نفت و گاز و منابع دیگر زیر زمینی تماما مزیت های نسبی ایران هستند و لیکن به جای استفاده از  ظرفیت های خام مواد اولیه میبایست به دنبال توسعه فناوریهایی باشیم که بتواند در طراحی و ساخت فرایندها و هر آنچه که مربوط به صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و تبدیلات آن میشود ما را یاری رساند.  
اشتغال زایی از طریق دریا
وطنی با اشاره به اینکه خرید فناوری و توسعه فناوری در کشور نتایج متفاوت را رقم میزند بیان کرد : در حوزه دریا نیازمند توسعه در بخش فناوری ها  در کشور هستیم و به جای واردات و خرید فناوری نیازمند سیاست گذاری در حوزه اشتغال زایی و توسعه صنایع دریایی کشور هستیم. 
معاون توسعه فناوری معاونت علمی گفت : نیازمند آنیم که با نگاه کاربردی کردن علم به واسطه دریا به توسعه فناوری و اشتغال زایی در کشور دست یابیم و در نهایت با بررسی سهم دریا در اقتصاد کشور به ارائه محصولات و فناوریهای روز حوزه دریا بپردازیم. 
وی با تاکید بر بهره مندی از اقتصاد کشور به واسطه روش های سنتی گفت : ما به عنوان مسئولین و سیاست گذاران به منظور رفع مشکلات کشور تا کنون چقدر درمیان ساکنان جوامع ساحلی قرار گرفته اییم آیا ملزومات لازمه به منظور توسعه بخش اقتصادی در کشور صورت گرفته است تدبیر تدوین نقشه راه فناوری در کشور به همین منظور در حال اجرایی سازی است. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: