تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۱۹
تعداد بازدید: ۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
مدیرعامل شرکت پمپیران گفت: بسیاری از صنایع بزرگ و مادر کشورمان در حالی نیازمند واردات فناوری‌ و استفاده از تولیداتی هستند که عموم فناوری‌ها با کیفیتی مطلوب توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شوند.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت پمپیران به ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور شرکت‌های فناور در صنایع بزرگ اشاره کرد و گفت : بسیاری از صنایع بزرگ و مادر کشورمان در حالی نیازمند واردات فناوری‌ و استفاده از تولیداتی هستند که عموم فناوری‌ها با کیفیتی مطلوب در داخل کشور و توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شوند اما لازمه بهره بردن صنایع بزرگ از این فناوری و نوآوری‌ها ایجاد زمینه لازم برای ملحق شدن این شرکت‌ها به صنایع است که با شناسایی نیاز هر بخش از صنعت و یافتن شرکت توانمند آن می‌توان زمینه ارتباط این دو عرصه را فراهم کرد.
محمد بقائی افزود: با تحقق این امر ضمن آن‌که زمینه رشد شرکت‌های فناور و ایجاد اشتغال فراهم می‌شود، صنایع کشور به خصوص بخش‌های تولید نیز دچار تحول شده و ضمن ایجاد اشتغال و ارزش افزوده می‌توانند اقتصاد کشور را به شکل پایدار دچار دگرگونی کنند. 
وی با اشاره به ضرورت حمایت از شرکت‌های داخلی فعال در عرصه تولید اشاره کرد و گفت: بخش قابل از توجهی از نیاز صنایع گوناگون کشور در حوزه تجهیزات وابسته به نقش شرکت‌های فناور فعال در حوزه تولیدی است و حمایت از این شرکت‌ها در قالب طرح‌های حمایتی که منجر به نوآوری و تامین انبوه توسط تولیدات این شرکت‌ها شود می‌تواند زمینه اشتغال و رشد روزافزون صنایع بر پایه فناوری و نوآوری را به همراه داشته باشد.
مدیرعامل پمپیران، تولید پمپ‌های شناور مورد استفاده در صنایع نفت، پتروشیمی آب و فاضلاب را مهم‌ترین دستاورد این شرکت در حوزه فناوری عنوان کرد و افزود: این پمپ‌ها برای مصارف شهری، کشاورزی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در حال حاضر با همکاری یک تولید کننده آلمانی تحت لیسانس این شرکت در داخل کشور تولید می‌شوند.
این فعال فناور با اشاره به نهادینه شدن فناوری تولید پمپ در ایران و فراهم شدن زمینه صادرات این تجهیزات گفت: پمپ‌های آبی و شناور با کاربردهای وسیعی که در صنایع گوناگون دارند از لحاظ ضرورت تولد داخلی حائز اهمیت بالایی هستند، البته از میزان خروج ارز به واسطه واردات این پمپها آمار دقیقی وجود ندارد اما بیش از ده‌هزار دستگاه از این تجهیزات در صنایع یاد شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی به استفاده از تولیدات فناورانه این شرکت در صنایع نفت و گاز و صنایع آبی کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تولیدات مختلف  از جمله پمپ دو مکشه، پمپ گریز از مرکزبا آبدهی زیاد و پمپ گل کش در صنایع نفت و گاز و آب و فاضلاب در داخل کشور نتیجه بخش بوده و نیاز کشور به واردات نمونه خارجی را برطرف کرده است.
بقایی با بیان این‌که تولید انبوه و بهره‌مندی صنایع داخلی از  این پمپ‌ها از تولیدکنندگان داخلی درصد قابل توجهی از اشتغال را به دنبال داشته است افزود: این حوزه با توجه بازار مصرف گسترده خود می‌تواند زمینه اشتغال نیروی انسانی کشور را محقق کند و اکنون نیز با فعالیت این شرکت در تولید پمپ‌های یاد شده از صد نفر از متخصصان و تکنسین‌های داخلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم استفاده می‌شود.
این فعال فناور، با تاکید بر ضرورت استمرار روند حمایت ازتولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور رشد شاخه‌های فناوری در صنعت کشور افزود: حمایت‌های ستاد توسعه صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری توانسته است زمینه نفوذ فناوری به بخش‌هایی از صنعت را فراهم کند و ضروری است این مسیر حمایتی با تسهیل فرآیندهای دریافت تسهیلات و افزایش زمینه‌های حمایتی استمرار پیدا کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: