تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۲۱
تعداد بازدید: ۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
شورای نگهبان لایحه اصلاحات پیوست کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا و آیین‌نامه بین‌المللی امنیت کشتی‌ها و تسهیلات بندری و لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور را مغایر قانون اساسی دانست.
به گزارش مارین نیوز، لایحه اصلاحات پیوست کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا مورخ 1947 (1353) و آیین‌نامه بین‌المللی امنیت کشتی‌ها و تسهیلات بندری (آی.اس.پی.اس) مصوب جلسه 17 آذر 1395 و و لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب جلسه 28 آذر 1395 مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 15 دی 1395 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نظر این شورا به ‌شرح زیر اعلام می‌گردد :
  • در این مصوبه موارد متعددی از واژها و عبارات بیگانه بدون ذکر معادل فارسی آنها استفاده شده است، لذا از این حیث مغایر اصل 15 قانون اساسی شناخته شد.
همچنین شورای نگهبان نظر خود را با توجه به اصلاحاتی که در لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور به عمل آمده اعلام کرد : 
  1. علی‌رغم اصلاح به عمل آمده، بند 5 الحاقی ماده یک، مغایر اصل 60 قانون اساسی شناخته شد.
  2. بند الحاقی 6 ماده 41، با توجه به اینکه اصلاحی به عمل نیامده، ایراد سابق این شورا همچنان به قوت خود باقی است. ضمناً‌ نامه رئیس دفتر رئیس جمهور رافع ایراد سابق این شورا نمی‌باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: