تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۲۴
تعداد بازدید: ۱۰۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
نیروی دریایی هند روز جمعه طی مراسمی زیردریایی پیشرفته و رادار گریز ساخت این کشور با نام ای ان اس خاندری را به آب انداخت.
به گزارش مارین نیوز، این زیردریایی که در شرکت کشتی سازی مازاگون در بمبئی ساخته شده، دارای سیستم های پیشرفته رادار گریز و جنگی است.
ونیل لانبا فرمانده نیروی دریایی هند گفت: این زیردریایی به صورت بومی در هند ساخته شده و تا دسامبر 2017 آزمایش های عملیاتی را تکمیل می کند.
یک مقام دفاعی هند گفت: زیردریایی 'ای ان اس خاندری' یکی از شش زیردریایی در حال ساخت در شرکت کشتی سازی 'مازاگون' در بمبئی است.
وی افزود:این زیردریایی به زودی به خدمت نیروی دریایی گرفته می شود.
'ای ان اس خاندری' دارای ویژگی هایی مانند توانایی جنگ در سطح آب، زیر آب، جمع آوری اطلاعات، مین گذاری و نظارت می باشد.
این زیردریایی همچنین می تواند موشک و اژدر به سوی اهداف مورد نظر شلیک کند.
ساخت این زیردریایی در زمانی صورت می گیرد که فعالیت های چین در منطقه اقیانوس آرام افزایش یافته و پاکستان یکی از بزرگترین رقبای منطقه ای هند، قصد خرید زیردریایی اتمی ازهند را دارد.
نیروی دریایی هند مصمم است با افزایش توان عملیاتی،منطقه اقیانوس هند را به عنوان سومین اقیانوس بزرگ جهان را تحت کنترل خود داشته باشد.
این منطقه به دلیل عبور دو سوم نفت و نیمی از محموله های باری جهان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .
هند این منطقه را به عنوان حیاط خلوت خود می داند و می خواهد به عنوان تنها ارائه دهنده امنیتی ارشد در این منطقه به رسمیت شناخته شود.

منبع: ایرنا


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
0
1
آفرین بر هندی ها و عزم راسخ و حرکت علمی و صنعتی سریع آنها.

قطعا هند بعد از چین دومین قدرت نظامی برتر آسیا خواهد بود و به مرور قدرت نظامی شرق و غرب برابری خواهد کرد و ازیکه تازی غربی ها در عرصه بین المللی کاسته خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: