تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۵۵
تعداد بازدید: ۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از صادرات 570 تن میگوی استان به روسیه و امارات خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، هدایت‌الله میرمرادزهی افزود : با توجه به موفقیت کسب شده در گواتر و صادرات میگوی پرورشی به خارج از کشور در سال گذشته، برنامه‌ریزی برای تولید سال ۹۶ در گواتر نیز کلید خورده است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به استقبال کشورهای روسیه و امارات از میگوی سیستان و بلوچستان، سطح پرورش این محصول 650 تا 670 هکتار نبست به سال گذشته افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به برداشت متوسط دو ونیم تنی میگو از استخرهای خاکی افزود:  پیش‌بینی شده است در سال آینده از 700 هکتار، 1000 تا 1500 تن میگو برداشت شود.
میرمرادزهی یکی از مهمترین برنامه‌ریزی‌ها برای تولید میگو را اجرای پروژه مولدسازی میگو در راستای تامین نیاز استان به مولدین (نر و ماده) میگو به منظور استحصال پست لارو باکیفیت و در موعد مقرر دانست.
وی با اشاره به شناسایی 42 هزارهکتار اراضی چابهار و کنارک برای کشت وپرورش میگو گفت: درسال گذشته فقط 221 هکتاراراضی شناسایی شده منطقه گواتر زیرکشت میگو رفته است.
وی افزود: نوع میگو پرورشی وانامی شیشه‌ای بسیارمورد توجه بازار قرارگرفته و تاکنون 570 تن آن به کشورهای امارات وروسیه صادر شده است.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان با بیان اینکه طبق مطالعات انجام شده در چابهار و کنارک سالانه سه مرحله برداشت میگو انجام می‌شود، تصریح کرد: در هر مرحله از کشت این آبزی600 میلیون درآمد به ازای هر20 هکتار به سرمایه‌گذار می‌رسد.
وی با اشاره به توافقات انجام شده  سازمان منطقه آزاد چابهار برای احداث استخرهای بتنی پرورش میگو تاکید کرد: در استخرهای خاکی گواتر به ازای هر هکتار2.5 تن برداشت می‌شود و این در حالی است که در استخرهای بتنی با ایجاد عمق و هواده در هر هکتار هفت تن میگو برداشت می‌شود.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان پرورش میگو را عاری از هرنوع بیماری دانست و خاطرنشان کرد: با نظارت دامپزشکی و 700 مرتبه آزمایش‌های مختلف تاکنون هیچ نوع بیماری در میگوهای پرورش یافته پیدا نشده است.
این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: در سال گذشته میگو مولد را از استان‌های ساحلی وارد می‌کردیم اما امسال 6000 جفت میگو مولد را درمرکز تکثیر خود آماده کردیم تا آن ها را واردم رحله جدید کشت در فروردین سال آینده کنیم.

منبع : ایسنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: