تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۵۹
تعداد بازدید: ۸۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
بعد از پیشنهاد روسیه برای گسترش همکاری دو کشور در زمینه گردشگری دریای خزر، توسعه امکانات گردشگری سه استان شمالی به موضوع اصلی بحثهای کارشناسی تبدیل شده است.
به گزارش مارین نیوز، در روزهای اخیر  پیشنهادی از سوی دولت روسیه مبنی بر همکاری دو کشور در زمینه گردشگری دریای خزر به مقامات کشورمان مطرح شده است. 
در این راستا مقامات کشورمان نیز که بر اساس برنامه های پنجم و ششم توسعه به دنبال اقتصاد غیر نفتی و تأمین بودجه کشور از راههای جایگزین از جمله مالیات و توریسم هستند،از این پیشنهادات استقبال نموده و شاخص ها و ملزومات توریسم دریایی در دریای خزر در سه استان شمالی گلستان، مازندران و گیلان را  در برنامه بررسی  و بحث کارشناسان گردشگری این استان ها قرار داده اند تا امکانات و زیر ساختهای لازم برای تحقق این امر فراهم شود. 
به نظر می رسد در صورت همکاری روسیه و ایران در زمینه گردشگری دریایی، تحولی بزرگ در توسعه صنعت توریسم دریای خزر و کل کشور ایجاد خواهد شد.
در حال حاضر مقصد بیشتر گردشگران روسیه را مکانهای تفریحی و گردشگری کشور ترکیه تشکیل می دهند. با این حال افزایش جو نا امنی و گسترش حملات تروریستی در این کشور که در واقع پیامد سیاستهای غیر منطقی اردوغان در داخل و نیز در عرصه منطقه ای ایست، تمایل گردشگران خارجی خصوصاً گردشگران روس به حضور در ترکیه را کاهش داده است. هر چند تشدید نا امنی در کشورهای همسایه به هیچ عنوان در راستای منافع جمهوری اسلامی ایران نیست؛ اما در شرایط رقابتهای منطقه ای، این امر می تواند فرصتی مناسب برای  کشورمان ایجاد کند تا عقب ماندگی های خود در حوزه جذب توریست خارجی را جبران نموده و گردشگران روس و سایر کشورهای منطقه و فرا منطقه ای را به سواحل شمالی کشور جذب کند.
البته تحقق این امر نیازمند فراهم کردن زیر ساختهای لازم از جمله حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و ایجاد انواع امکانات و تاسیسات گردشگری درنوار ساحلی شمال کشور است تا امکانات گردشگری در نوار ساحلی شمال کشور متناسب با تقاضای گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود. به نظر می رسد توسعه گردشگری دریایی در نوار ساحلی خزر، علاوه بر تقویت ورود گردشگران خارجی، زمینه توسعه گردشگری داخلی را نیز فراهم خواهد کرد.

منبع : ایمنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: