تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۶۲
تعداد بازدید: ۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حفظ و حراست از منابع دریای جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه در دریای خزر اهمیت دارد.
به گزارش مارین نیوز، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در مراسم معارفه فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی راهبردی ارتش مستقر در این شهرستان اظهار کرد : ایران یک کشور دریایی است و ما در شمال و جنوب مرزهای گسترده داریم و باید از آن برای پیشرفت دریا محور استفاده کنیم و اگر قبل از انقلاب استفاده نکردیم حاکمیت کشورهای استعمارگر بر حکام این کشور بود اما امروز با تدبیر رهبری نظریه بازگشت به دریا برای توسعه دریامحور کشور مطرح است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه منابع و منافع هر کشوری که به دریا راه دارد مشخص است، افزود: با وجود گردشگری، تجارت، مزارع دریایی، پزشکی، انرژی‌های نو و... باید تلاش کنیم که از این منابع حفاظت و حراست کرده و اجازه ندهیم دیگران از آن مانند حکومت گذشته استفاده کنند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر اینکه تاکنون از این منابع مهم استفاده نشده است، افزود: حاکمیت بر دریا برای جمهوری اسلامی و حفظ منابع و حفط منافع نظام  در دریا به‌ویژه دریای خزر مهم بوده و ناوگان شمال در این مسیر ماموریت دارد.
وی اضافه کرد: از پایگاه دریای امین‌آباد در شرق خزر تا آستارا ماموریت ناوگان شمال بوده که تاکنون با اقتدار در منطقه 20 درصدی حوزه ایران در دریای خزر حضور داشته و ماموریت‌های خود را به نحو مطلوب انجام داده است. 
سیاری با اشاره به اینکه در چند سال گذشته در بحث افزایش ناوگان شمال پیشرفت قابل توجه و جهشی داشتیم، خاطرنشان کرد: در یک زمانی حتی شناور مناسبی برای حفاظت از منطقه در اختیار نداشتیم اما امروز این توانمندی وجود دارد و ناوگان شمال در انجام ماموریت‌های خود سرافراز است. 
وی پیشرفت‌های به دست آمده را حاصل تلاش‌های خالصانه تمام پرسنل منطقه دانست و یادآور شد: رضایی‌حداد سابقه درخشانی در جنوب و سپس در دانشگاه برای آموزش داشته و حدود 3.5 سال که در منطقه چهارم بود شاهد تلاش‌های بسیار وی و همکارانشان بودیم و تمام ویژگی یک مدیر و فرمانده‌ای مطابق با فرماندهی نطام مقدس را داشته است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش خوشفکری تدبیر، مدیریت، اقتدار مدیریت، طرح و برنامه و نقشه راه را از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست و یادآور شد: هر فرمانی از جمله فرمانده جدید ناوگان شمال باید این موارد را در دستور کار خود قرار دهد به طوری که وقتی روزی برای تودیع می‌آید با سربلندی حضور داشته باشد و نشان دهد که توانسته، باشد.
وی ارتقای توان رزمی را یکی از خواسته‌های رهبری عنوان کرد و گفت: برای افزایش امنیت در کشو و اقتدار آن که امروز داریم به برکت خون شهداست و کشوری با این اقتدار و امنیت داریم و برای رسیدن به توان رزمی مناسب نخستین مؤلفه نیروی انسانی کارآمد توانمند، مخلص و مومن به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه نطام بوده و توجه به اقتصاد مقاومتی و دیگر زمینه‌ها مهم است.
سیاری با بیان اینکه خدمت کردن شبانه‌روز ندارد، خاطرنشان کرد: مسؤولیت بسیار حساس بوده و امیدواریم در مسیری حرکت کنیم که نیروی دریایی در تراز نظام و در شأن جمهوری اسلامی طبق فرموده رهبری باشد.

منبع : ایسنا 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: