تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۶۳
تعداد بازدید: ۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
با توجه به اهمیت آمار و اطلاعات منسجم در حوزه دریا، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی آمارنامه دریایی ایران را در سال جاری به منظور یکپارچه سازی اطلاعات منتشر کرد.
به گزارش مارین نیوز، دبیر گروه مطالعات و برنامه ریزی راهبردی ستاد دریایی معاونت علمی ضمن تاکید بر اهمیت آمار و اطلاعات در حوزه دریا و نقش آن در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها گفت : با توجه به گستردگی و تنوع بخش های مختلف دریایی و همچنین نبود آمار منسجم و یکپارچه در این حوزه ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی  از سال 93 تدوین آمارنامه دریایی ایران را دستور کار خود قرار داده و در پی این اقدام آمارنامه دریایی در سال 95 منتشر شده است. 
امیر حسین صفرقلی افزود : در این کتاب که به صورت سالیانه بروزرسانی می شود سعی شده عملکرد حوزه های مختلف دریایی همچون استان های ساحلی، شیلات، ساخت و تعمیر شناور، بنادر و حمل و نقل دریایی، گردشگری دریایی، آموزش و تحقیقات، صنایع فراساحل، امنیت دریایی و آبنگاری و تهیه چارت های دریایی مورد بررسی قرار گیرد. 

گفتنی است کتاب آمارنامه دریایی حاوی اطلاعات جامع و یکپارچه از عملکرد حوزه های مختلف دریایی کشور است و شامل شاخص های ارزیابی وضعیت حوزه های مختلف دریایی و آمار مربوط به این شاخص هاست. این آمارنامه به صورت سالیانه به روز رسانی شده است و طبیعتا می توان به تدریج و طی سال های آینده نسبت به افزایش شاخص ها و آمارهای مرتبط اقدام کرد.
نسخه اول این مجموعه در آذرماه ۹۳ به چاپ رسید. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: