تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۶۸
تعداد بازدید: ۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
درمیان غم واندوه تمامی هموطنان در شهادت ایثار گران آتش نشان کشور به ویژه اندوه همکاران سازمان وعلی الخصوص همکاران آتش نشان سازمان شاهد لحظه مسرت انگیز ورود اولین کشتی حامل تجهیزات نو بندر شهید بهشتی به اسکله نوساز این بندر بودیم و ورود این تجهیزات نشان دهنده اراده جدی دولت در توسعه وسازندگی چابهار است .
به گزارش مارین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد سعید نژاد ورود اولین کشتی حامل تجهیزات نو بندر شهید بهشتی را تبریک گفت. 
متن پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به شرح ذیل است :
درمیان غم واندوه تمامی هموطنان در شهادت ایثار گران آتش نشان کشور به ویژه اندوه همکاران سازمان وعلی الخصوص همکاران آتش نشان سازمان شاهد لحظه مسرت انگیز ورود اولین کشتی حامل تجهیزات نو بندر شهید بهشتی به اسکله نوساز این بندر بودیم و ورود این تجهیزات نشان دهنده اراده جدی دولت در توسعه و سازندگی چابهار است. 
اتفاقی که نشان از تلاش برای ساختن هر چه بیشتر ایران عزیز است به ویژه وقتی این تلاش در یکی از مناطق مهم و متاسفانه محروم کشور روی می دهد، منطقه ای که از سالها قبل مورد توجه اندیشمندان راهبردی در داخل و خارج کشور بوده است. 
اولین نظریه های مبنی بر ضرورت توسعه چابهار به مطالعات شرکت های مشاور ادیبی هریس در سالهای ۵۲ به بعد برمی گردد و همواره در مطالعات و نظریه های سیاسی بعدی هم بر آن تاکید شده است به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ضرورت توسعه چابهار با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق و تشکیل کشورهای جدید در آسیای میانه و ماوراء قفقاز بیشتر احساس شد. 
زیرا با تاسیس این کشورها که عموما محصور درخشکی (LAND LOCK) هستند و نیازمند ترانزیت کالا از این مسیر و دسترسی به بازار مواد اولیه و محصولات خود هستند. 
متاسفانه توسعه این منطقه نه تنها در حوزه بنادر که در بقیه بخشهای اقتصادی و صنعتی با سرعت لازم انجام نگرفته است. احداث فاز یک بندر شهید بهشتی و ورود تجهیزات آن مخصوصا با رفع تحریم های ظالمانه و غیر انسانی تحمیل شده بر ملت ایران خبری مسرت بخش است که در سایه دولت حاصل شده است. 
اینجانب ضمن تبریک این رویداد به مردم منطقه، ریاست محترم جمهوری که شخصا پیگیر توسعه این منطقه بوده اند و وزیر محترم راه و شهرسازی که همواره پشتیبان و حامی اقدامات مربوط به ارتقاء و رشد بنادر کشور و به ویژه بنادر موثر در سهم بازار دریایی کشور در منطقه بوده اند لازم است از مسؤولین صندوق توسعه ملی، بانک توسعه صادرات همچنین همکاران سازمان و شرکت آریا بنادر و شرکت پروژه تشکر و قدردانی نمایم. 
با سرمایه گذاری در ساخت و توسعه و تجهیز بندر مسؤلیت و وظیفه همکاران ما در سازمان و منطقه بیش از گذشته سنگین تر خواهد شد و مورد توجه مردم و مسؤلین قرار خواهد گرفت تا گامهای بعدی در توسعه و بهره برداری را با جدیت بیشتری برداریم و با تلاش مضاعف برای فعال کردن این بندر ورود بیشتر کالا و مسافر زمینه رشد اقتصادی منطقه را فراهم نماییم.
ما در این زمینه نیازمند کمک و مساعدت همه دستگاه های اجرایی برای تکمیل طرحهای توسعه ای منطقه از جمله طرحهای پتروشیمی، فولاد و صنعتی و دیگر فعالیت های اقتصادی و همچنین اتخاذ سیاستهای تشویقی برای صاحبان کالا و ورود کالای بیشتر به بندر می باشیم.
                                                                                                                         
محمد سعید نژاد 
۱ بهمن ۱۳۹۵ 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: