تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۷۰
تعداد بازدید: ۱۱۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت پروژه حوض‌های خشک کشتی‌سازی و صنایع فراساحل، مجتمع عظیم گستر هرمز را یکی از ۳۶ طرح اقتصاد مقاومتی دولت دانست و گفت: این پروژه تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش مارین نیوز، حسین ابویی ظهر امروز ضمن بازدید از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل هرمزگان اظهار داشت : دولت یازدهم در سال جاری 36 پروژه ملی در قالب طرح اقتصاد مقاومتی در دست اقدام دارد که 2 پروژه آن در استان هرمزگان قرار دارد. 
معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به عزم دولت برای تکمیل و افتتاح این طرح‌ها تا پاین سال 95 بیان‌داشت : پروژه‌های صبا فولاد هرمزگان و حوض‌های خشک کشتی‌سازی و صنایع فراساحل هرمزگان واقع در مجتمع عظیم گستر هرمز پیشرفت‌های خوبی داشته است.
وی تصریح کرد : پروژه حوض‌های خشک مجتمع عظیم گستر هرمز بالغ بر90 درصد پیشرفت داشته و بایستی در مدت زمان باقی مانده سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.
ابویی با تاکید بر ضرورت تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه مهم ملی گفت : کمبود اعتبار این پروژه را پیگیری و شرایط تکمیل و افتتاح حوضچه‌های خشک تعمیرات و نوسازی مجتمع کشی‌سازی عظیم گستر هرمز را تا پایان سال جاری فراهم می‌کنیم.

تکمیل پروژه حوض‌های خشک تعمیرات و نوسازی قطع وابستگی به خارج  را در پی دارد
اسماعیل صادقی مدیر عامل مجتمع کشتی‌سازی عظیم گستر هرمز نیز در ادامه این جلسه با ارئه گزارشی از روند اجرای این پروژه، اظهار داشت: پروژه حوض خشک تعمیرات در این مجتمع با مختصات 375 در  80 و عمق 14.5 متر و حوز خشک نوسازی با ابعاد 472 در 80 و عمق 14.5 متر بالغ بر 90 درصد پیشرفت داشته است.
وی در ادامه بیان داشت: این مجتمع در حال حاضر ظرفیت تعمیر شناورهای 50 هزارتنی را داراست که با تکمیل و افتتاح پروژه مذکور ظرفیت پذیرش شناورهای 120 هزارتنی نیز در مجتمع کشتی‌سازی عظیم گستر هرمز فراهم می‌شود.
صادقی با اشاره به برنامه‌های پیش‌رو برای لایروبی این حوض‌ها تصریح کرد: با انجام عملیات لایروبی ظرفیت پذیرش شناورهای 300 هزارتنی نیز فراهم می‌شود که در ادبیات کشتی‌سازی یعنی تمام کشتی‌های موجود در جهان را می توانیم برای تعمیرات و نوسازی بپذیریم.
مدیر عامل مجتمع کشتی‌سازی عظیم گستر هرمز از این پروژه به عنوان یک مگاپروژه یاد کرد و افزود: پروژه حوض‌های خشک تعمیرات و نوسازی از تعداد زیادی پروژه دیگر تشکیل شده که به غیر از این 2 حوز بقیه پروژه‌ها تکمیل و تحویل موقت شده است و امیدواریم با تامین اعتبار و تکمیل آن شرایط برای قطع وابستگی به تعمیرات و نوسازی کشتی در خارج از کشور فراهم شود.


منبع : تسنیم 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
0
ما که ندانستیم این تعریفات مدیر عامل کشتی سازی عظیم گسرش برای حوضچه خشک موجود است یا در آینده می خواهند حوضچه جدیدی بسازند . چون کشتی 300 هزار تنی واقعا شوخی بردار نیست این گونه تعریفات برای یک صنعت بسیار خطر ناک است نشانه ضعف یک صنعت را نشان می دهد که هیچ گونه تعریفی برای این امکانات ساخته شده ندارد مثل یک موتور سیکلت که نیست پنج نفر سوار آن بشوند. لطفا به طرح اولیه حوض خشک رجوع شود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: