تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۷۹
تعداد بازدید: ۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی از مجموعه مدیریتی اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه خواست طرح توسعه ای بنادر غرب هرمزگان تنظیم و به وی ارائه شود تا پیگیری لازم جهت سرعت بخشی این طرح در مجلس و کمیسیون های مربوطه صورت گیرد.
به گزارش مارین نیوز، حسین هاشمی تختی یکشنبه در بازدید میدانی از بندر تجاری و مسافری لنگه درغرب استان هرمزگان، تعامل اداره بندر، گمرکات و تجار را لازمه پیشرفت اقتصادی غرب هرمزگان دانست .
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی افزود : با مشارکت بیشتر بخش خصوصی بمنظور سرمایه گذاری در بنادر و تعامل ارگان های مرتبط با حمل و نقل و تجارت دریایی با اداره بنادرو دریانوردی بویژه اداره کل گمرکات و تجار شهرستان بندرلنگه می توان گام های موثری در پیشرفت اقتصادی غرب هرمزگان انجام داد.
رئیس کمیته بنادر و صنایع دریایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به دنبال رفع موانع و مشکلات بنادر هرمزگان برای رونق اقتصادی کشور هستیم و امیدوارم در آینده نزدیک به این مهم دست پیدا کنیم.
وی در بازدید از قطب مهم بندری غرب استان هرمزگان، همچنین به بررسی مسائل و مشکلات پیش روی فعالیت های حوزه حمل ونقل دریایی پرداخت.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه نیز ضمن معرفی جایگاه استراتژیک بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب هرمزگان گفت : این مجموعه با پوشش هفت بندر تجاری و مسافری از انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و پشتیبانی نیمی از جزایر کشور، همچنین در برگیری 575 کیلومتر مرز دریایی از نقاط مهم مدیریت بر سواحل کشور است.
محمود صابری افزود : بندرلنگه بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر کیش، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، لاوان، سیری و هندورابی بوده و دارای کوتاه ترین فاصله نسبت به بنادر جنوبی با کشور امارات متحده عربی است که هم اکنون یکی از بنادر اصلی ترابری دریایی بار و مسافر به این کشور است.
وی با اشاره به اجرای طرح های توسعه ای بندرلنگه در جهت رشد اقتصادی منطقه غرب هرمزگان بیان داشت: در ادامه طرح های توسعه ای بندرلنگه و توسعه دریایی، طرح های عمرانی با هدف افزایش پسکرانه و اراضی پشتیبانی بندر در دستور کار قرار گرفته است که تحقق این طرح در افزایش عملکرد فعالیت های بندری و دریایی نقش بسزایی خواهد داشت.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ابراز امیدواری کرد : با افزایش امکانات و زیر ساخت های بندری، ایجاد خطوط جدید تجاری کالا و توسعه روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس شاهد شکوفایی اقتصادی در غرب هرمزگان باشیم.
صابری همچنین به اقدامات انجام شده در ایجاد فضای مناسب جهت حضور مردم شهرستان، تجار و صاحبان کالا در اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اشاره کرد و افزود : در گذشته فضای مناسبی برای حضور مردم شهرستان و ارباب رجوع وجود نداشت که با برنامه ریزی و اقدامات خوبی که انجام شد فضای مناسب و ایمنی فراهم شد و امروز شاهد بندری در شان مردم شهرستان بندرلنگه در غرب استان هستیم.

گفتنی است موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه آن را به بهترین پایانه ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه ی خلیج فارس (سیری، لاوان، کیش، هندورابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده است.
داشتن حداقل فاصله دریایی با امیرنشین های امارات متحده عربی از جمله بنادر دبی و شارجه، از دیگر مزیت ها و ویژگی های بندرلنگه است.

منبع: ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: