تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۸۲
تعداد بازدید: ۱۱۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه سواحل مکران به عنوان یکی از کانون های مهم توسعه کشور انتخاب شده است،گفت: مهمترین جهت‌گیری توسعه مکران افزایش ظرفیت‌های بومی است.
به گزارش مارین نیوز، اسحاق جهانگیری پس از ورود به چابهار در فرودگاه کنارک در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «تاکنون چهار سفر به  چابهار داشته‌ام» اظهار داشت: حضور رئیس‌جمهور و مقامات عالی و به ویژه سفر مقام معظم رهبری به این منطقه نشان می‌دهد که چابهار کانون مهم توسعه کشور محسوب می‌شود.
معاون اول رئیس‌جمهور که به منظور شرکت در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران به چابهار سفر کرده است، گفت: سواحل مکران به عنوان یکی از کانون های مهم توسعه کشور انتخاب شده است.
وی خاطرنشان کرد: سواحل مکران بعنوان یکی از نقاط کلیدی توسعه کشور به شمار می‌رود. تاکنون از ثروت عظیم خدادادی در این منطقه بخوبی استفاده نشده است و به همین علت رئیس‌جمهور در اولین سفرها؛ توسعه جاسک و چابهار را برنامه‌ریزی کرده است.
جهانگیری افزود: برای توسعه سواحل مکران برنامه‌ریزی‌های خوبی در جهت سرمایه‌گذاری، ایجاد شهرهای جدید در منطقه و استقرار جمعیت تدوین شده و اکنون دیگر این برنامه‌ها باید وارد مرحله اجرا شود.
وی با تاکید بر اینکه طرح‌های مرتبط با سفر مقام معظم رهبری به منطقه باید تکمیل و بهره‌برداری شود، گفت : آغاز توسعه سواحل مکران باید به صورت عملیاتی شروع شود.
معاون اول رییس جمهور توسعه سواحل مکران را اتفاقی بزرگ و عظیم توصیف کرد و افزود: مهمترین جهت گیری که در توسعه مکران دیده شده افزایش ظرفیت‌های بومی است و کشورهای همسایه همچون پاکستان، افغانستان و هندوستان می‌توانند به سواحل مکران به عنوان کانون توسعه منطقه فکر کنند و امیدوارم در آینده شاهد آن باشیم که سواحل مکران به یکی از بزرگترین قطب‌های توسعه در کشور تبدیل شود.
جهانگیری با اشاره به محورهای مختلف برنامه توسعه سواحل مکران اظهار داشت: برنامه‌های توسعه در سواحل مکران عمدتاً مبتنی بر طرح‌های صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی، گردشگری، حمل و نقل، صنایع سنگین، شیلات و برنامه‌های دریامحور است زیرا یکی از اصلی‌ترین ظرفیت‌های این منطقه برخورداری از دریا است و باید تلاش کنیم اقتصاد مبتنی بر دریا از اصلی‌ترین جهت‌گیری‌های توسعه سواحل مکران باشد.
وی استان سیستان و بلوچستان را از مهمترین استان‌های کشور برشمرد و گفت: این استان دارای استعدادها و ظرفیت‌های فراوانی است و امیدوارم سال آینده بتوانیم برنامه گازرسانی به زاهدان را انجام دهیم.
جهانگیری با اشاره به برنامه زیر کشت بردن اراضی دشت سیستان گفت: این برنامه قرار است در ۴۶ هزار هکتار از این اراضی اجرا شود و براساس گزارش‌هایی که ارائه شده است روند اجرای این برنامه رضایت‌بخش و قابل قبول است و اگر برنامه‌های توسعه استان سیستان و بلوچستان با همین روند ادامه پیدا کند، زمینه‌های شکوفایی و ترقی در این استان مهیا خواهد شد.

همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران طی روزهای 4 و 5 بهمن در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود و معرفی سواحل مکران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه، ارائه و بررسی برنامه های دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه منطقه، آشنایی سرمایه گذاران داخلی و خارجی با ظرفیت های سرمایه گذاری در منطقه و پیگیری سیاست ها و اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران در توسعه سواحل مکران از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
این همایش با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، سید حسن قاضی زاه هاشمی وزیر بهداشت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، محمد خزاعی معاون وزیر صنعت و رییس کل سازمان سرمایه گذاری، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، امیر دریادار ملک زادگان عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار و مدیر پروژه منطقه آزاد جاسک، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران و مسئولان محلی چابهار و میهمانان و مدعوین خارجی در منطقه آزاد چابهار در حال برگزاری است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
0
آفرین آفرین! باورش سخته!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: