تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۸۵
تعداد بازدید: ۱۲۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
هفت تفاهم نامه جذب سرمایه گذاری خارجی در حاشیه همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران با بیش از سه میلیارد دلار با حضور معاون اول رئیس جمهوری در چابهار امضا شد.
به گزارش مارین نیوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در جریان سفر به منطقه آزاد چابهار از این نمایشگاه که در حاشیه همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران برگزار شده است، بازدید کرد. 
در جریان این بازدید که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، مشاور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و استاندار سیستان و بلوچستان نیز معاون اول رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کردند، جهانگیری در غرفه ستاد توسعه سواحل مکران حضور یافت و در حضور معاون اول رئیس‌جمهوری هفت تفاهم‌نامه میان بخش‌های مختلف به منظور سرمایه‌گذاری در سواحل مکران به امضا رسید.

این تفاهم نامه ها در قالب پروژه های مختلف با سرمایه گذاران خارجی از کشورهای هند، عمان، چین و کره جنوبی به ارزش تقریبی بیش از سه میلیارد دلار به امضای طرفین رسید.
همچنین با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری از نخستین شناور اقیانوس پیمای کشور در نمایشگاه معرفی فرصت‌ های سرمایه گذاری در سواحل مکران رونمایی شد.

تفاهم‌نامه‌های امضا شده در حضور معاون اول رییس جمهور بدین شرح است :
  • تفاهم‌نامه راه‌اندازی شهرک تخصصی شیلات میان سازمان منطقه آزاد چابهار و شرکت CHIR چین
  • تفاهم‌نامه چهارجانبه احداث شهرک لوجستیک میان سازمان منطقه آزاد چابهار، شرکت MHD، شرکت رباط همسفران فارس و سازمان اقتصادی کوثر
  • تفاهم‌نامه سه‌جانبه ایجاد کنسرسیوم تاسیس و راه‌اندازی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی میان سازمان منطقه آزاد چابهار، شرکت جهان پارس و شرکت سی تیک چین
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در امور زیرساخت‌ها و احداث پارک‌های صنعتی میان سازمان منطقه آزاد چابهار و شرکت پوسکو چین
  • تفاهم‌نامه تأسیس شهرک تخصصی مشترک ایران و هند
  • تفاهم‌نامه ساخت نیروگاه میان شرکت پتروشیمی نگین مکران و شرکت مپنا
  • تفاهم‌نامه احداث شهر جدید تیس میان شرکت مکران و شرکت رامشار
همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار سواحل مکران طی روزهای 4 و 5 بهمن در منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود و معرفی سواحل مکران و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه، ارائه و بررسی برنامه های دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه منطقه، آشنایی سرمایه گذاران داخلی و خارجی با ظرفیت های سرمایه گذاری در منطقه و پیگیری سیاست ها و اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران در توسعه سواحل مکران از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Ukraine
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
0
در کنار این تفاهم نامه ها، ای کاش تفاهمنامه ای هم برای ساخت یک نماد بزرگ در سواحل مکران امضاء میشد که نماد توسعه این مناطق و نماد دانش مهندسی در ایران و یک جاذبه توریستی باشد.

به تغییر چهره فقیرانه و محروم شهرهای این مناطق باید توجه شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: