تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۸۶
تعداد بازدید: ۱۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
اولین محموله تجهیزات استراتژیك تخلیه و بارگیری فاز ۱ طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با حضور معاون اول رییس جمهور رونمایی شد.
به گزارش مارین نیوز، اسحاق جهانگیری در ادامه برنامه های سفر یكروزه خود به منطقه آزاد چابهار كه به منظور شركت و سخنرانی در همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مكران انجام شده است، با حضور در بندر شهید بهشتی چابهار از اولین محموله تجهیزات استراتژیك این بندر شامل 9 دستگاه جرثقیل به ارزش 20 میلیون دلار بازدید كرد.
معاون اول رییس جمهور در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگاران از وزارت راه و شهرسازی و به خصوص سازمان بنادر به خاطر اقدامات صورت گرفته در بندر شهید بهشتی چابهار قدردانی كرد و گفت: در بازدیدی كه در اردیبهشت ماه از این بندر انجام دادم تعداد زیادی پیمانكار در حال فعالیت بودند و امروز خوشبختانه بخش زیادی از كارهای اصلی انجام شده و تجهیزاتی نیز وارد شده و بخشی از تجهیزات نیز در مسیر ورود به كشور است.
جهانگیری اظهار امیدواری كرد  که در ماههای آینده با نصب تجهیزات، شاهد بهره برداری از این بندر باشیم و گفت: چابهار فرصت بزرگی برای توسعه جنوب شرق كشور است و مسیر مسافری مسقط به چابهار به مسیر مطمئنی برای رفت و آمد مردم دو كشور تبدیل شده است.
وی ادامه داد: كشورهای آسیای میانه و افغانستان می توانند چابهار را به عنوان یك فرصت بزرگ برای سرمایه گذاری در نظر داشته باشند و در این میان برخی كشورها از جمله هند نیز برای سرمایه گذاری در چابهار اعلام آمادگی كرده اند.
دكتر جهانگیری با اشاره به اینكه ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار 8.5 میلیون تن است گفت: البته ظرفیت اصلی كه برای این بندر پیش بینی شده 80 میلیون تن است و امیدوارم كه این بندر بتواند به یكی از بزرگترین بنادر كشور تبدیل شود و اثرات مثبت آن علاوه بر ایران به سایر كشورهای اطراف نیز خواهد رسید.
در جریان این بازدید محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه های آتی برای سرمایه گذاری و توسعه این بندر به معاون اول رییس جمهور ارائه كرد و به ارائه توضیحاتی در خصوص راه اندازی خط مسافری مسقط به چابهار كه در سال جاری انجام شده است پرداخت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: