تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۸۷
تعداد بازدید: ۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
رییس کمیسیون عمران مجلس مشکل اصلی در صنایع دریایی را نبود متولی واحد دانست و گفت : دستگاه های بسیاری موازی کاری میکنند و گاهی همدیگر را خنثی میکنند. این مسئله باعث شده تا در حوزه دریا کار اقتصادی درستی انجام نشود.
به گزارش مارین نیوز، دکتر محمدرضا رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار مارین نیوز، با بیان اینکه ایران جز کشورهایی است که بیشترین مرز آبی را دارد و نزدیک 6000 کیلومتر ساحل داریم ولی متأسفانه تا به حال از ظرفیت دریا خوب استفاده نکردیم، اظهار داشت : اقتصاد دریا خیلی به کشور نتوانسته کمک کند چون برنامه ای نداشتیم،  به ظرفیت آن هم کمتر توجه کردیم. 
نماینده مردم جهرم ادامه داد : اقتصاد دریا نه تنها به کشور کمک نکرده حتی ساحل نشینان وضعیت خوبی ندارند. وجود افراد کپرنشین و ضعیف در سواحل کشور، نشان از نبود برنامه ریزی دقیق و عملکرد ضعیف دستگاه های مربوطه می باشد. از این ظرفیت خدادادی کمترین بهره را بردیم و طبیعی است که از این ظرفیت باید بیشتر استفاده نمائیم. 
رضایی مشکل اصلی را نبود متولی واحدی برای سیاست گذاری در دریا و بنادر دانست و گفت : دستگاه های بسیاری موازی کاری میکنند و گاهی همدیگر را خنثی میکنند. این مسئله باعث شده تا در حوزه دریا کار اقتصادی درستی انجام نشود. 
رییس کمیسیون عمران مجلس اعلام داشت : در مجلس به دنبال این هستیم که تولیت مشخص و واحدی برای دریا تعریف کنیم، دستگاهی که صفر تا صد مدیریت دریا را به عهده داشته باشد و سیاست گذاری های خوبی انجام دهد تا از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده شود. 
وی بیان داشت : به تازگی اقدامات خوبی صورت گرفته است، در بحث محیط زیست دریا و اقتصاد دریا حرکتهایی مانند پرورش ماهی که کار ارزشمندی است شروع شده، اگر در این حوزه سرمایه گذاری شود میتواند به اقتصاد کشور کمک کند. 
محمدرضا رضایی با بیان اینکه نگاه مجلس امروز به دریا نگاه مثبتی است، افزود : در کمیسیون عمران کمیته ای تشکیل شده به اسم کمیته بنادر و دریانوردی و مأموریت آن این است که روی این موضوع تأمل و برنامه ریزی کند که چطور میتوانیم از ظرفیت دریا بیشتر استفاده نمائیم، اگر نیاز به قانونی است تدوین و به تصویب برسانیم، اگر مانعی هست مانع را حذف  کنیم و اگر نیاز به تجمیع دستگاه ها است این کار را انجام دهیم تا انشااله بتوانیم بیشتر از ظرفیت دریا استفاده کنیم. 

خبرنگار : حمید رضا رنجبر 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: