تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۱۸۹
تعداد بازدید: ۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران (iranimex 2017) در مورخ 21 الی 23 آذرماه 1396 با همکاری ارگان های دریایی کشور و به همت انجمن مهندسی دریایی ایران برگزار می شود تا بار دیگر شاهد نمایش توانمندی ها و دستاوردهای دریایی کشور باشیم.
به گزارش مارین نیوز به نقل از دبیرخانه نوزدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی، با همکاری ارگان های دریایی کشور و به همت انجمن مهندسی دریایی ایران 21 الی 23 آذرماه 1396 شاهد نمایش توانمندی ها و دستاوردهای دریایی کشور در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران (iranimex 2017) خواهیم بود. 
امسال نیز نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی کیش با همکاری EUROPORT در محل نمایشگاه های بین المللی جزیره زیبای کیش برگزار می گردد و سازمان منطقه آزاد کیش میزبان شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه خواهد بود. نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی در حوزه های ساحلی و فراساحلی، نفت و پتروشیمی، بنادر و دریانوردی، ساخت و تعمیر شناور، صنايع فراساحل و تکنولوژی آبهای عميق، صنايع دريايی و امور دفاعی، ساخت و تامین تجهیزات دریایی، خدمات دریایی و بندری، مشاوره و مهندسی، آموزش وتحقیقات، اقتصاد دریا، تکنولوژی آب های عمیق، حمل ونقل دریایی، فیزیک دریا و اقیانوس شناسی، مدیریت و برنامه ریزی، امنیت و ایمنی در دریا، کاربرد فناوری های نوين در صنايع دريايی، حفاظت از محیط زیست دریایی، قوانین، استانداردها و کنوانسیون های بین المللی، امور سیاحتی و گردشگری، پیشگیری از سوانح دریایی، شیلات و امور آبزیان، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بانک ها و بیمه ها و صنایع مرتبط برگزار خواهد شد. 
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی که عرصه با شکوه ارائه پیشرفت ها و دست آوردهای جمهوری اسلامی ایران در بخش صنایع دریایی و دریانوردی محسوب می شود، فرصت مناسبی را فراهم آورد تا دست اندرکاران این بخش در فضائی کاملا تخصصی گردهم آمده و به تبادل نظر و مذاکرات تجاری بپردازند. صنایع دریایی در اقتصاد بسیاری از کشورها بویژه کشورهایی که دسترسی گسترده به سواحل دارند از آن جهت با اهمیت است که علاوه بر ایجاد اشتغال موثر باعث به تحرک در آمدن صنایع جانبی آن می شود. طی سال های اخیر صنایع دریایی در جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت های چشمگیری نائل شده است و اکنون مهندسان و کارشناسان کشور عزیزمان قادرند پیچیده ترین وسائل و تجهیزات دریایی را تولید نمایند. ساخت سکوهای نفتی و سازه های دریایی، ساخت انواع شناورهای سبک و سنگین تجاری و نظامی تنها نمونه هایی از پیشرفت های ارزشمند کشورمان در این صنعت بشمار می روند. علاوه بر این جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن بزرگترین ناوگان تجاری، نفتکش و صیادی در منطقه، نقش موثری را در توسعه مبادلات بازرگانی جهان ایفا می نماید.
به دنبال برگزاری هجده دوره نمايشگاه بين‌المللی صنايع دريايی و دریانوردی ايران تاکنون و به رغم مشکلات و موانع مختلف، سال گذشته نمایشگاه با حضور بیش از 116 شرکت خارجی از کشورهای هلند، ایتالیا، آلمان، رومانی، انگلستان، فرانسه، اسپانیا، کرواسی، نروژ، استونی، پرتقال، یونان، سوئد، ترکیه، اوکراین، هندوستان، عمان، روسیه، صربستان، لهستان، سنگاپور، امارات، آذربایجان، چین، ژاپن و کره جنوبی در کنار بیش از 250 شرکت داخلی فعال در فضایی به وسعت 21000 متر مربع برگزار گردید که در نوع خود بی نظیر بود.
امسال نیز با شروع سال جدید میلادی تا کنون درخواست های مشارکت فراوانی از کشورهای هلند، کره جنوبی، چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، رومانی، ترکیه، فنلاند و روسیه به دبیرخانه نمایشگاه ارسال شده که در کنار درخواست مشارکت از سوی سازمان ها، موسسات و شرکت های داخلی امید آن می رود که برگی دیگر از توفیقات صنعت دریایی کشور در سال 1396 رقم بخورد.
بی شك مشاركت حداكثری تمامی ارگان‌ها و سازمان های اين صنعت مهم در به كار بستن همت و تلاش مجدانه در جهت رشد و توسعه مضاعف اين صنعت و ارتقاء دانش فناوری های دريايی به ويژه در شرايط حساس كنونی، نقش حياتی و سازنده خود را بيش از پيش ضروری می نمايد و اميد است در جريان برگزاری اين رويداد بزرگ در منطقه آزاد كيش، ضمن نمايش قدرت دريايی ايران اسلامی به جهانيان، زمينه تحولات چشمگير در اين صنعت، بيش از پيش فراهم گرديده و اهداف تعيين شده اين همايش نيز محقق شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: