تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۰۴
تعداد بازدید: ۱۶۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
مدیرعامل صدرا در مراسم به آب اندازی نخستین شناور صیادی ترالر اقیانوس پیمای کشور
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا با اشاره به اعتماد بخش خصوصی به صنایع داخلی که باعث گردید شناور صیادی اقیانوس پیما را با قابلیت مورد انتظار آنها بسازیم، گفت : شرکتهای دولتی و شرکت های وابسته به دولت نیز بجای سفارش به خارج کشور این اعتماد را به صنایع داخلی بکنند.
به گزارش مارین نیوز، محمد رحیم دهقانی بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم به آب اندازی نخستین شناور صیادی اقیانوس پیمای کشور در بوشهر با بیان اینکه این شناور دارای مزایای ویژه‌ای است اظهار داشت: شناور یاد شده قابلیت صید صنعتی در دریای عمان و اقیانوس هند دارد.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا با بیان اینکه شناور اقیانوس پیمای صید صنعتی ترالر نیمه مکانیزه است تصریح کرد: این شناور قادر است در دریا و اقیانوس‌ها با هر شرایط جوی به صید و صیادی بپردازد.
رحیم دهقانی با بیان اینکه شناور یاد شده ظرفیت ذخیره 220 تن ماهی دارد گفت: این شناور دارای 40 متر طول، 9.4 متر عرض و ارتفاع عرشه اصلی آن چهار متر و 40 سانتیمتر است و به انواع تجهیزات سازه‌ای سازگار با محیط زیست مجهز است.
وی با بیان اینکه این شناور در توسط متخخصان داخلی طراحی و ساخته شده گفت : این شناور با سرمایه‌گذاری 80 میلیارد ریال ساخته شده که هزینه آن یک سوم مشابه خارجی است.
دهقانی با بیان اینکه صدرا توانایی ساخت انواع شناورها با استاندارد های بین‌المللی دارد خاطر نشان کرد: متخصصان صدرا دارای توانمندی بالایی برای ساخت انواع شناورها با توان و کاربری‌های مختلف دارند.
وی با بیان اینکه اعتماد به توان شرکت صدرا  زمینه رونق بیش از پیش جامعه فراهم می‌شود افزود: همانطور که در این پروژه بخش خصوصی به توانمندی های صدرا اعتماد کرد و ما توانستیم این کشتی را با قابلیت های مورد انتظار آنها بسازیم، شرکتهای دولتی و شرکت های وابسته به دولت نیز این اعتماد را به صنایع داخلی بکنند و بجای سفارش به خارج کشور مانند چین و کره، این سفارشات را به شرکت های داخلی بدهند تا هم سبب ایجاد اشتغال برای جوانان شود و هم سفارش‌ دهندگان با هزینه کمتر از شناورهایی مطابق با آخرین فناوری و استاندارد جهانی بهره‌مند شوند.
مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا تصریح کرد: با وجود این توانمندی‌ها، برخی از افراد شناورهای صیادی فرسوده از ژاپن وارد می‌کنند که مشکلات زیست محیطی و آلودگی‌های دریایی به دنبال دارد.
دهقانی با بیان اینکه کشورهای اندکی در دنیا قادر به طراحی وساخت این نوع کشتی‌ها که در صدرا ساخته شده هستند افزود:  ترالرها از پیشرفته ترین شناورها هستند که قابلیت صید و دریانوردی در شرایط بسیار بد جوی را دارند و کشورهای اندکی در دنیا قادر به طراحی وساخت آنها هستند.



نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مدیر
|
Germany
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
0
0
متاسفانه صنایع دریایی به همین شکل نابود شد. وجود مدیران غیر متخصص. یک سوم قیمت خارجی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی قیمت خارجی آن 24 میلیارد شده اما داخلی آن 8 میلیارد. با این حساب همه کشورها باید بیان از ما خرید کنن.
آقای محترم حتی نمونه چینی که امروز ارازنترین شناورها هستن با نمونه مثلا ژاپنی ان اینقدر تفاوت قیمت ندارند. متاسفانه علت نابودی صنایع و صنایع دریایی ما همین جاست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: