تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۰۸
تعداد بازدید: ۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت : ظرفیت صنعت دریایی کشور روبه‌ پیشرفت است و اگر مشکل حقوقی نداشتیم به‌طور حتم قراردادمان با کره‌جنوبی را اجرا نمی‌کردیم.
به گزارش  مارین نیوز، محمد باقر نوبخت در سیزدهمین نشست شورای برنامه ریزی استان هرمزگان، در خصوص مشکلات صنعت کشتی‌سازی هرمزگان افزود : بعد از اینکه ماه گذشته در بندرعباس حضور پیدا کردم، ظرفیت صنعت دریایی کشور را روبه‌ پیشرفت مشاهده کردم و اگر مشکل حقوقی نداشتیم به‌ طور حتم قراردادمان با کره‌جنوبی را اجرا نمی‌کردیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد : برای آنکه بتوانیم برای صنعت دریایی و کشتی‌سازی اقدامات اساسی انجام دهیم جلسه‌ای هفته آینده با حضور مدیر عامل ایزوایکو در تهران برگزار و بخشی از حمایت‌های صندوق توسعه ملی را شامل این صنعت (ایزوایکو) می‌کنیم.

در ادامه این نشست نیز مدیرعامل شرکت کشتی سازی و فراساحل ایران گفت : با ساخت سه کشتی اقیانوس پیما، ده ها شناور و ساخت سکوهای فازهای 16.17.18.14 و هنگام و هندیجان، حمایت دولت از چنین توانمندی در صنعت دریا لازم است.

معاون رئیس جمهوری همچنین در بازدید از جزیره لارک در استان هرمزگان اظهار داشت : علاقه مندیم کمک های مالی و بودجه ای برای انجام کارهای ماندگار در این جزیره داشته باشیم.
نوبخت ادامه داد : سازمان برنامه و بودجه هرمزگان باید طی روزهای آینده اولویت های مورد نیاز این جزیره را اعلام کند تا اعتبارات لازم برای عمران و آبادانی جزیره لارک اختصاص یابد.
معاون رئیس جمهوری توسعه جزایر و توسعه دریامحور را از اولویت های مهم دولت برشمرد و بیان داشت : علاقه مندیم در این خصوص کارهای ماندگار در جزایر استان هرمزگان صورت گیرد.
نوبخت تصریح کرد : باید برنامه ریزی و اولویت بندی مناسبی برای کمک بودجه ای به جزایر از سوی مدیران استان صورت گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت : رفع مشکلات و شتاب بخشی در اجرای طرح ها مورد تأکید است که با تلاش دولت تدبیر و امید این طرح ها باید به فرجام مطلوب برسد و رضایت مردم را در پی داشته باشد.

استان هزمزگان دارای یکهزار و 100 کیلومتر مرز مشترک آبی با سه کشور عمان ، امارات و قطر است و این استان با دو هزار و 400 کیلومتر ساحل 14 جزیره دارد. جزیره لارک از توابع شهرستان قشم در استان هرمزگان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: