تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۰۹
تعداد بازدید: ۱۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
فرماندار خرمشهر از به آب اندازی کشتی کاتاماران با حضور معاون اول رئیس جمهور در دهه فجر امسال خبر داد.
به گزارش  مارین نیوز، ولی اله حیاتی با اعلام این خبر اظهار کرد : ساخت کشتی کاتاماران که توسط توان کاملا بومی ساخته شده است می تواند رهاوردی عظیم برای کشور باشد.
فرماندار خرمشهر با اشاره به فعالیت پنج شرکت کشتی سازی در خرمشهر بیان کرد: در صنایع کشتی سازی علاوه بر ساخت کشتی، تعمیر کشتی هایی که از سایر کشورها به خرمشهر آورده می شوند نیز انجام می شود.
وی بر تلاش دولت برای تحقق شعار رئیس جمهور مبنی بر تبدیل شدن خرمشهر به نگین تجاری کشور تاکید و بیان کرد: دولت مصصم است از ظرفیت های موجود در خرمشهر به خصوص استفاده از ظرفیت دریایی این شهر استفاده کند و دسترسی به آب های آزاد از اولویت های نخست دولت است.
وی، لایروبی آبراه اروند را به عنوان دیگر اقدام برای توسعه اقتصاد دریایی کشور برشمرد و گفت: اروند رود به عنوان شاهرگ حیاتی ایران و عراق است و با توجه به اینکه توسعه بندر خرمشهر نیازمند لایروبی اروند است دولت امسال ۸۶ میلیارد  تومان را برای خارج سازی مغروقه های اروند در نظر گرفت.
حیاتی اظهار کرد: دولت مصمم است در چهار سال نخست حضورش، لایروبی اروند را به سرانجام برساند.
وی در ادامه از افتتاح کارخانه تولید فولاد کاوه خرمشهر در دهه فجر امسال خبر داد و اضافه کرد: با افتتاح این مجتمع فولاد، برای ۷۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.
فرماندار خرمشهر همچنین از پیشرویی ۵۰ درصدی احداث فولاد جهان آرا خرمشهر خبر داد و تبدیل شدن خرمشهر به قطب فولاد کشور را وعده کرد.
وی همچنین از راه اندازی پایانه صادرات آبزیان در مرز شلمچه خبر داد و از وجود دو مجتمع پرورش آبزیان در خرمشهر به عنوان دیگر دستاورد دولت در  حوزه صنایع مبنتی بر آب و در این شهرستان یاد کرد.
حیاتی اظهار کرد: خرمشهر امسال با بیش از ۱۵ میلیارد تومان صادرات به عنوان قطب آبزیان معرفی و زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در زمینه آبزیان در این شهرستان فراهم شد.
وی با یادآور شدن اینکه در خرمشهر و برای نخستین بار تراز صادرات بر واردات فزونی یافته است، افزود: در مرز شلمچه روزانه دو و نیم میلیارد دلار صادرات انجام می شود.

منبع : مهر 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: