تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۱۶
تعداد بازدید: ۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان (آب‌های ساحلی و فراساحلی) با اشاره به خصوصی کردن بنادر و نظارت مستمر برفعالیت بهره‌بردار از بومی کردن تمام خدمه لنج‌های فراساحلی خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، هدایت‌الله میرمرادزهی بابیان اینکه تمام هشت بندر صیادی این استان به بخش خصوصی واگذار شدند، تصریح کرد: در این بنادر یه مدیر بندر و یک بهره‌بردار که همان شرکت خصوصی مالک بندر است فعالیت می‌کنند.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان افزود: هدف از واگذاری بنادر فعال نگه داشتن بندر و آماده کردن تمام نیازهای اسکله و صیادان توسط بخش خصوصی است.
به گفته میرمرادزهی شرکت خصوصی مالک بندر وظیفه دارد تمام نیازهای بندر ازجمله سوخت‌رسانی به لنج‌ها، تامین انبار و سردخانه برای صید، پاک سازی دریا و آموزش صیادان را انجام دهد.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تاکید کرد:جهت ارائه خدمات بهتر، صیاد مبلغی را از هر بار دریاروی وصید خود به بهره‌بردار بندر می‌دهد که به ازای هر کیلو صید چیزی بالغ بر30 تا 50 تومان است.
وی با اشاره به نظارت‌های مستمر برعملکرد بهره‌بردار بندر اظهار کرد: بهره‌بردار موظف است عملکرد سالانه خود را به صورت ترازنامه به ما تحویل دهد و چنانچه کوتاهی صورت گرفته باشد، بهره‌بردار بازخواست و در نهایت قرارداد او فسخ و به فرد دیگری واگذار می‌شود.
این مقام مسئول دراستان سیستان وبلوچستان در بخش دیگری از سخنانش از راه‌اندازی نخستین دبیرستان شیلات خبر داد و گفت: در جهت بومی کردن خدمه لنج‌های فراساحلی و آموزش‌های تخصصی به کارکنان لنج‌ها این دبیرستان راه‌اندازی شده است.
میرمرادزهی با بیان اینکه هم اکنون دانشگاه دریانوردی چابهار در رشته‌های شیلاتی دانشجو می‌گیرد، اظهار کرد: در آینده تمام نیروی‌های بندری، اداری و دریایی شیلات از فارغ‌التحصیلان دانشگاه و دبیرستان شیلات خواهند بود.

شایان ذکر استان سیستان وبلوچستان با دارا بودن 320 کیلومتر مرز آبی رتبه دوم صید و صیادی را در اقیانوس هند پس از اندونزی داراست. این استان با دارا بودن هشت بندر ماهیگیری، سه مرکزتخلیه صید و 32 تشکل صیادی برای بالغ بر 24 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: