تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۳۲۲۱
تعداد بازدید: ۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ساخت موشک‌هایی که می‌تواند اهداف متحرک را در دریا هدف قرار دهند تنها در توان چند کشور است، اظهار کرد : دانش نانو، دانش ساخت پهپادها، هوشمندسازی سلاح‌ها، جنگال و دستاوردهای این نهاد در حوزه علوم پزشکی نشان می‌دهد که تاکنون سپاه در تولید فناوری موفق بوده است.
به گزارش مارین نیوز به نقل از سپاه نیوز، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه درحاشیه برگزاری جشنواره دانش و پژوهش سپاه جشنواره امام علی (ع) در جمع خبرنگاران با اشاره به ایفای نقش سپاه در عرصه های مختلف  ماموریتی ،اظهار کرد: سپاه برای مقابله با دشمنانی که امکانات به روز دارند ، باید از امکانات کافی و دانش نوین برخوردار باشد و نمی‌تواند از روش‌های کلیشه‌ای گذشته استفاده کند.
وی با بیان اینکه اندیشه ورزی در سپاه یک اصل است، اظهار کرد: ما از یک تفکر سیستماتیک برای مقابله با دشمنان استفاده می‌کنیم که بطورمثال در دوران دفاع مقدس ما  عملیات‌هایی انجام دادیم که در تاکتیک، تکنیک و گستره جغرافیایی، نمونه نداشت.
سردار سلامی با تاکید بر اینکه دانش دفاع از استقلال کشور را دشمنان به ما نمی‌دهند، گفت: ما باید خود در این زمینه اقدام کنیم و سپاه مجبور است که این دانش را  به دست آ‌ورد.
وی افزود:جریان تفکر در سپاه به صورت رأسی نیست و در یک فضای برداری رخ می‌دهد وهمه مجموعه‌های سپاه در این زمینه گام برمی‌دارند.
سردار سلامی با بیان اینکه وقتی نیازهای موجود را با قدرت تفکر پیوند می‌زنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم گفت: ما نمی‌توانیم برای دفاع از انقلاب از کلیشه‌ها و قواعد یکسان تبعیت کنیم.
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: سپاه در زمینه تولید علم و تبدیل آن به دانش و فناوری کاربردی موفق بوده، همچنین این نهاد در حوزه بازدارندگی توانسته است انواع موشک‌هایی که اهداف متحرک را هدف قرار می‌دهند، طراحی و تولید کند.
وی  با بیان اینکه ساخت موشک‌هایی که می‌تواند اهداف متحرک را در دریا هدف قرار دهند تنها در توان چند کشور است، اظهار کرد: دانش نانو، دانش ساخت پهپادها، هوشمندسازی سلاح‌ها، جنگال و دستاوردهای این نهاد در حوزه علوم پزشکی نشان می‌دهد که تاکنون سپاه در تولید فناوری موفق بوده است.
جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه مراکز پزشکی و همچنین قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در تولید فناوری و ساخت سازه موفق بوده‌اند گفت: البته سپاه تنها به تولید فناوری‌های صنعتی محدود نمی‌شود و در زمینه‌های مختلف از جمله مدیریت توانسته قابلیت‌های خود را نشان دهد که دانشگاه جامع امام حسین (ع) نمونه‌ای از آن است.
سردار سلامی در پایان تأکید کرد: مراکز جهاد و خودکفایی سپاه به درجه‌ای از خودکفایی رسیده است که می‌تواند مسائل مربوط به نیروها را به خوبی حل کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: